آفتاب
باهنر در پاسخ به تذکر الیاس نادران:

جلسه استیضاح‌کنندگان وزیر علوم امروز در کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود

جلسه استیضاح‌کنندگان وزیر علوم امروز در کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود

در جلسه دیروز صرفا بحث بر سر این بوده که یک مدت مشخصی کار استیضاح به تاخیر بیافتد تا شاید در این مدت وزیر قانع شد و به مطالبات به حق استیضاح‌کنندگان یک پاسخ به حق بدهد.

نائب رئیس مجلس از برگزاری جلسه استیضاح کنندگان وزیر علوم در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: این جلسه امروز برای بررسی موارد استیضاح برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در پاسخ به اخطار آیین‌نامه‌ای الیاس نادران گفت: ما به دنبال این هستیم که تکلیف استیضاح وزیر علوم هر چه زودتر روشن شود و بر این اساس همانطور که شما اشاره کردید، روز گذشته رئیس مجلس با حضور وزیر و تعدادی از استیضاح‌کنندگان جلسه‌ای برگزار و 2 ساعت به طور مفصل با یکدیگر گفتگو کردند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که این موضوعات با یک وفاق خوب بین مجلس و حتی فراکسیون‌های مجلس حل شود و علی‌الظاهر قانون اساسی این است که هر ده نفر از نمایندگان که با هم جمع شوند، حق دارند وزیر را استیضاح کنند و حداقل در طول دوره‌ای که من در مجلس حضور دارم می‌دانم که شاید در هیچ دوره‌ای هیچ وزیری نباشد که حداقل 10 مخالف جدی نداشته باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار پس گرفتن امضا وجود ندارد، اظهار داشت: در جلسه دیروز صرفا بحث بر سر این بوده که یک مدت مشخصی کار استیضاح به تاخیر بیافتد تا شاید در این مدت وزیر قانع شد و به مطالبات به حق استیضاح‌کنندگان یک پاسخ به حق بدهد.

باهنر همچنین از برگزاری جلسه استیضاح‌کنندگان در کمیسیون تلفیق راس ساعت 12 امروز خبر داد و تصریح کرد: چنانچه در این جلسه استیضاح‌کنندگان تصمیم بگیرند که طرح استیضاح باید اعلام وصول شود این طرح اعلام وصول خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: ممکن است میان اصولگرایان مجلس در خصوص موضوعاتی یک اختلاف نظرهایی نیز وجود داشته باشد اما بهتر است اگر قرار است کاری انجام شود آن کار با یک وفاق کامل و براساس مصلحت صورت گیرد.

کد N380223

وبگردی