آفتاب

اسماعیل هنیه: در صورت تحمیل جنگ ما پیروز آن خواهیم بود

اسماعیل هنیه: در صورت تحمیل جنگ ما پیروز آن خواهیم بود

تهران- ایرنا- ˈاسماعیل هنیهˈ نخست وزیر مستعفی دولت غزه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به حمله های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه نوشت: اگر جنگ به ما تحمیل شود به اذن خدا ما پیروز آن خواهیم بود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبریˈ الیوم السابعˈ، اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواست برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جلسه فوق العاده تشکیل دهند.

هنیه با صدور بیانیه ای از دو سازمان مذکور خواست، برای حمایت از مردم فلسطین و همبستگی با آن، همچنین مهار تجاوز رژیم صهیونیستی تصمیم های عملی بگیرند.

هنیه با اشاره به آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه خواستار تقویت وحدت موضع سیاسی و میدانی فلسطین و افزایش همکاری برای مقابله با این مرحله حساس شد.

هنیه با طرح پیشنهاد برگزاری جلسه فوق العاده هیئت امنای گروه های فلسطینی که قبلا در چارچوب آشتی فلسطینی تاسیس شده است، خواستار بررسی اوضاع کنونی و اتخاذ موضع واحد فلسطینی علیه ر‍‍ژیم صهیونیستی شد.

هنیه با تاکید بر توسل به آشتی فلسطینی بیش از هر زمان دیگری از رهبران جنبش فلسطینی فتح خواست از توافق آشتی در چارچوب مشارکت حمایت کنند.

وی گروه های فلسطینی را مسئول حفظ پروژه آشتی ملی فلسطین در این مرحله دانست.

رسانام** 1453**7074**1446
کد N380213

وبگردی