آفتاب

سازمان ملل: تنها ابزار نظامی برای حل بحران اوکراین کافی نیست

سازمان ملل: تنها ابزار نظامی برای حل بحران اوکراین کافی نیست

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که وی بارها تاکید کرده تنها ابزار نظامی نمی‌تواند باعث حل بحران اوکراین شود و یک آتش‌بس دائم و جدید مورد پذیرش تمام گروه‌ها در کشور امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گفت: بان کی مون از گزارش‌هایی درباره گروه‌گیری مجدد شبه‌نظامیان مسلح در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و دخالت نظامیان دولت کی‌یف در انجام حملات خصمانه و شدید نظامی آگاه است.

وی افزود: بان کی مون تاکید دارد که ابزار نظامی به تنهایی نمی‌تواند به یک راه‌حل منجر شود. بلکه آتش‌بس جدید و دائم پذیرفته شده توسط تمام گروه‌های دخیل در بحران اوکراین ضرورت دارد و امری بنیادین است. تداوم روندی دیپلماتیک و سیاسی برای از میان برداشتن خشونت و دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای حل بحران امری حساس است.

دبیرکل سازمان ملل به شدت تداوم اقدامات گروه‌های مسلح در اوکراین را که امری غیرقانونی است، محکوم می‌کند. او به مقام‌های دولت کی‌یف تاکید دارد تا به خویشتنداری پرداخته تا با این روند به دفاع و حفاظت از غیرنظامیان در مناطق درگیر جنوب شرق اوکراین بپردازد.

انتهای پیام

کد N380014

وبگردی