آفتاب

آغاز عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه/بیش از 60 حمله و 16 زخمی

آغاز عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه/بیش از 60 حمله و 16 زخمی

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) عملیات نظامی گسترده‌ای را تحت عنوان

"صخره پایدار" علیه نوار غزه آغاز کرد و جنگنده‌های این رژیم بیش از 60 حمله به چندین منطقه در مرکز و شمال غزه صورت دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به پنج خانه در خان یونس و بیت حانون در نوار غزه 16 تن زخمی شدند.

در همین حال، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا به این لحظه به بیش از 60 حمله رسیده است.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه خود در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر از آغاز عملیات نظامی خبر داده و اعلام کرد، ارتش اسرائیل عملیات صخره پایدار را در غزه علیه حماس آغاز کرده است تا " اقدامات تروریستی" را که شهروندان اسرائیلی به صورت روزانه در آماج آن قرار دارند متوقف کند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای ذخیره خود را برای مقابله با هرگونه تشدید احتمالی عملیات نظامی علیه حماس فرا خواند.

تعداد این سربازان ذخیره رژیم صهیونیستی که فراخوانده شده‌اند به 1500 تن می‌رسد.

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله به خانه‌های امن یک خط قرمز است و در صورتی که این سیاست متوقف نشود، ما با گسترش دامنه حملات‌مان پاسخ خواهیم داد و این حملات به گونه‌ای خواهد بود که دشمن پیش‌بینی نمی‌کند.

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد که ده‌ها موشک به سمت مناطق جنوبی اراضی اشغالی شلیک کرده است.

گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه خود اعلام کرد، عملیات نظامی علیه غزه، اقدامی است که ما را نمی‌ترساند و این اقدام باعث خواهد شد که دشمن نسبت به این تصمیم خود پشیمان شود.

در این بیانیه نسبت به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داده شده است که نتایج جنایت‌ها و سیاست‌های وحشیانه خود را متحمل خواهد شد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، اعلام کرد که آن‌ها به اشغالگران امان نمی‌دهند و مقاومت انتقام خون شهیدان فلسطین را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بهای حملات خود را می‌پردازد، اعلام کرد که مقاومت در غزه انتقام خون شهدای فلسطین را می‌گیرد و خون ما و مقاومت ما یکی است.

این گردان‌های عزالدین قسام همچنین هشدار داد که زلزله‌ای را در اراضی اشغالی به راه خواهد انداخت.

رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که بر اثر شلیک موشک‌ها به اراضی اشغالی، 10 شهرک نشین زخمی شده و این حملات تلفات مالی بسیاری را بر جای گذاشته‌اند.

سخنگوی حماس نیز اعلام کرد، حمله اسرائیل به خانه‌ها در غزه اقدامی خطرناک است و ما در قبال آن بی‌تفاوت نخواهیم ایستاد.

در همین راستا،‌ یواف مردخای، هماهنگ کننده عملیات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی اعلام کرد، حماس باید به شلیک موشک‌ها پایان دهد چرا که اسرائیل نمی‌خواهد حملات در ماه رمضان تشدید شود اما در صورتی که حماس به شلیک موشک‌ها پایان ندهد، ارتش اسرائیل پاسخ بسیار شدیدی خواهد داد.

در حملات رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه در شرق رفح، شش تن از اعضای گردان‌های عزالدین قسام به شهادت رسیدند، همچنین در حملات هوایی رژیم صهیونیستی دو تن از اعضای تیپ‌های الناصر صلاح‌الدین، شاخه نظامی کمیته‌های مردمی به شهادت رسیدند.

گردان‌های ابوعلی مصطفی، شاخه نظامی جبهه مردمی نیز اعلام کرد که چندین موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

انتهای پیام

کد N379960

وبگردی