آفتاب

صربستان از بالکان مقام اول را درتعداد پناهندگی در اتحادیه اروپا دارد

صربستان از بالکان مقام اول را درتعداد پناهندگی در اتحادیه اروپا دارد

بلگراد-ایرنا- صربستان با 22 هزار و 500 پناهنده ازمجموع 78 هزار پناهجو از منطقه بالکان غربی مقام اول را به لحاظ تعداد پناهنده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

به گزارش ایرنا از رسانه های خبری صربستان، کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد که تعداد درخواست پناهندگی از صربستان، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین، آلبانی، مونته نگرو و کوزوو از تعداد درخواست اتباع سوریه که در جنگ قرار دارد، بیشتر است.

بنا به این گزارش، تعداد پناهنگان صربستان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2013 میلادی به میزان 17 درصد نسبت به سال ما قبل از آن افزایش داشته است و اکثر پناهندگان صربستان، مقدونیه و بوسنی و هرزگوین از جامعه رومی ها هستند.

ˈبنا به این گزارش، ˈتستسیلیا مالمسترمˈ کمیسر اروپا در امور مسایل داخلی در هنگام ارایه این گزارش در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت که این موضوع بسیار جدی سیستم های اتحادیه اروپا را در تنگنا قرار می دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه کمیسیون اروپا با کشورهای بالکان غربی برای کاهش تعداد پناهنگان این کشورها به اتحادیه اروپا همکاری نزدیک دارد، گفت: متاسفانه این تلاش ها موفقیت زیادی نداشته است.

کمیسیون اروپا این احتمال را داده است که اگر روند تعداد درخواست های پناهنگی از کشورهای بالکان غربی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش یابد، روادید آزاد برای ورود اتباع این کشور به اتحادیه اروپا لغو شود.

تحلیلگران امور اجتماعی در منطقه بالکان غربی، بزرگترین دلیل پناهندگی اتباع کشورهای این منطقه به اتحادیه اروپا را در معضلات اقتصادی و بالا بودن نرخ بیکاری توصیف کردند.

اروپا**2061**1859
کد N379775

وبگردی