آفتاب
اخبار عراق/

انهدام 45 خودرو داعش در مسیر پالایشگاه بیجی/هلاکت دهها تروریست در اطراف پایگاه اسپایکر

انهدام 45 خودرو داعش در مسیر پالایشگاه بیجی/هلاکت دهها تروریست در اطراف پایگاه اسپایکر

منابع عراقی از تلفات سنگین داعش در اطراف پایگاه هوایی اسپایکر و پالایشگاه بیجی در صلاح الدین و پاکسازی احتمالی تکریت طی روزهای آینده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در نینوا اعلام کرد: بالگردهای ارتش عراق یک ستون نظامی وابسته به گروهک داعش را در حال حرکت از موصل به سوی پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین بود هدف قرار داد.

به گفته این منبع بر اثر این حمله 45 خودرو وابسته به تروریستهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام منهدم شد و داعشی های که در آن بودند به هلاکت رسیدند.

این منبع بیان کرد: پالایشگاه بیجی تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی عراق قرار دارد و تروریستهای داعش هرگز نخواهند توانست گزندی به آن وارد کنند.

از سوی دیگر خالد الخزرجی رئیس کمیته امنیتی شورای استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی کنترل پایگاه اسپایکر را همچنان در اختیار دارند و خسارات سنگینی به تروریستهای داعش وارد کرده اند و دهها داعشی را به هلاکت رسانده اند.

وی افزود: طی دو روز آینده شهر تکریت به طور کامل از لوث داعش آزاد خواهد شد و علت تاخیر به وجود آمده بیست درصد از خانواده هایی هستند که هنوز شهر را ترک نکرده اند.

کد N379695

وبگردی