آفتاب

هشدار معاون وزیر خارجه نسبت به تبدیل حضور عناصر خارجی در حملات تروریستی به یک رویه بین المللی

هشدار معاون وزیر خارجه نسبت به تبدیل حضور عناصر خارجی در حملات تروریستی به یک رویه بین المللی

تهرن- ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه نحوه حملات تروریستی اخیر به عراق را نشان دهنده وجود عناصر خارجی در پشت این حملات دانست و نسبت به تبدیل این موضوع به یک رویه بین المللی در صورت سکوت کشورها، هشدار داد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در یک سفر منطقه ای عصر امروز(دوشنبه) با «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر مشاور در امور مجلس امارات عربی متحده دیدار و در خصوص مسایل دو جانبه و تحولات منطقه ای به ویژه در عراق، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در این دیدار ضرورت مخالفت و مقابله همه کشورها با پدیده خطرناک تروریسم و افراط گرایی را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح سیاست های جمهوری اسلامی ایران در عراق، بر حفظ تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی و پایبندی به قانون اساسی و همچنین نتیجه انتخابات اخیر این کشور که ناشی از روند سیاسی موجود است تاکید کرد.

وی افزود: مردم عراق مخالف تجزیه این کشور هستند و ما از مردم و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی آن موکداً حمایت می کنیم.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت خطا و فرصت دادن به جنگ طلبان تلقی می شود و باید مبارزه با تروریسم به موازات تشکیل دولت برمبنای نتایج انتخابات پارلمانی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده نیز در این دیدار گسترش افراط گرایی، خشونت و طایفه گرایی را به ضرر همه کشورهای منطقه دانست و دیدارها و رایزنی مقامات کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران را مهم ترین راه مقابله با تهدیدهای تروریستی معرفی کرد.

«انور قرقاش» ضمن تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق، بر اهمیت شکل گیری هر چه سریع تر دولت به منظور فائق آمدن بر بحران جاری و تقویت مبارزه با تروریسم و همچنین طایفه ای نبودن رویکرد کشور تاکید کرد.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در تسریع راه حل سیاسی در این کشور را بسیار مهم قلمداد کرد.

در این ملاقات، احمد جرمن معاون سیاسی وزارت امور خارجه امارات متحده عربی، فیاض سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات و سیف الرغابی سفیر امارات در تهران نیز حضور داشتند.

سیام*9254**1449
کد N379679

وبگردی