آفتاب
طیب‌نیا:

لایحه حمایت از تولید در مراحل پایانی/اولویت اصلی دولت خروج از رکود است

لایحه حمایت از تولید در مراحل پایانی/اولویت اصلی دولت خروج از رکود است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که تک رقمی کردن تورم شرط لازم برای حمایت از تولید و قدرت خرید مردم است گفت: در شرایط فعلی اولویت اصلی دولت خروج از رکود است؛ البته خروجی که به صورت غیر تورمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی طیب نیا در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این شورا گفت: مشکلات، محدودیت‌ها و موانع شهرک‌های صنعتی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و همکاران بخش خصوصی موانع را بیان کردند که در نهایت شورا با تشکیل کارگروهی موافقت کرد تا ظرف یک ماه مشکلات را شناسایی و راهکارهای لازم را پیشنهاد دهد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل صندوق ملی حمایت از صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان به عنوان یکی دیگر از موضوعات جلسه شورای گفت‌وگو اظهار کرد: شورا موافقت کلی خود را با این قضیه اعلام کرد و مساله تامین مالی و سرمایه به کارگروه ویژه با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط سپرده شد که ظرف یک ماه گزارش خود را ارائه کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره کاهش نرخ تورم و در عین حال رکود اقتصادی درکشور تصریح کرد: پدیده‌ای که با آن مواجه‌ایم رکود تورمی است که چیزی جدا از تلفیق رکود و تورم و ریشه‌های آن درجانب عرضه است. بنابراین دولت در ماه‌های گذشته شرایط موجود را پیگیری و مشکلات و عوامل بروز این شرایط را شناسایی کرده است.

طیب‌نیا با بیان این‌که سیاست‌های 10 ماه گذشته دولت معطوف به کنترل تورم بوده است، گفت: ثبات در اقتصاد کلان و بازار ارز شرط لازم برای رونق اقتصادی است و تا وقتی جلوی نوسانات و بی ثباتی بازار ارز گرفته نشود خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار امکان پذیر نیست.

وی با بیان این‌که سیاست‌های دولت اثر خود را در حوزه تورم ظاهر کرده است، اظهار کرد: خوشحالم که تورم نقطه به نقطه از 45 درصد در شروع کار دولت به زیر 15 درصد رسیده است که این موضوع را هم آمار بانک مرکزی و هم آمار مرکز آمار تایید می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است که سیاست مقابله با تورم را همچنان ادامه دهد و تک رقمی کردن تورم شرط لازم برای حمایت از تولید و قدرت خرید مردم است اما در شرایط فعلی که به نوعی ثبات حاصل شده اولویت اصلی دولت خروج از رکود است.

طیب‌نیا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با فعالان بخش خصوصی و اساتید دانشگاه تصریح کرد: با برگزاری این جلسات سعی بر شناسایی عوامل بروز رکود و راهکارهای خروج از آن داشته‌ایم.

وی افزود: برخی تصمیمات در حوزه اختیارات دولت بوده که تصمیمات نیز گرفته شده اما برخی مواقع لازم است دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به تهیه لایحه حمایت از تولید در دولت گفت: این لایحه در مراحل پایانی است که امیدواریم با ارائه این لایحه و استقبالی که مجلس می‌کند مشکلات ما حل شود.

طیب‌نیا با بیان این‌که ما معتقد به خروج غیر تورمی از شرایط رکود هستیم، گفت: عقیده ما این است که راهکارهای ارائه شده مبتنی بر منطق باشد. همچنین تصمیمات خوبی برای سیستم بانکی مثل افزایش سرمایه بانک‌ها در این لایحه پیش‌بینی شده و برخی تصمیمات دیگر نیز که در اختیار دولت و بانک مرکزی است اتخاذ شده است.

این خبر تکمیل می‌شود . . .

کد N379611

وبگردی