آفتاب

توافق نامزدهای انتخابات افغانستان در مورد بررسی یک چهارم آرا

توافق نامزدهای انتخابات افغانستان در مورد بررسی یک چهارم آرا

ستادهای انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی زی در مورد بررسی و بازشماری آرای هفت هزار حوزه رای گیری به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، پس از ساعت ها مذاکره بین نمایندگان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، سرانجام دو طرف در مورد بازشماری آرای هفت هزار حوزه مشکوک رای گیری که حدود یک چهارم کل آرای انتخاباتی را شامل می شود، توافق کردند.

یک عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله با اعلام این مطلب گفت این ستاد همچنین پیشنهاد کرده که 4 هزار حوزه رای گیری دیگر نیز به این رقم افزوده شود و اگر این پیشنهاد مورد قبول طرف مقابل قرار نگیرد، توافق بی معنی است. با این حال ستاد اشرف غنی احمدزی اعلام کرده تنها توافق بر سر بازشماری آرای 7 هزار حوزه رای گیری را مورد پذیرش قرار داده است.

در همین حال "آزیتا رفعت" عضو ستاد انتخاباتی احمدزی در گفتگو با بی بی سی تاکید کرد تقاضاهایی از سوی ستاد عبدالله وجود داشته که این ستاد به خاطر شفافیت در روند شمارش آرا با آن موافقت کرده است. بر اساس توافق صورت گرفته صندوق های مشکوک از حوزه های رای گیری به مرکز منتقل شده و تحت نظر ناظران دو طرف بازشماری می شود.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از رسانه ها برای برگزاری نشستی مطبوعاتی دعوت کرده است. گفته می شود در این نشست قرار است نتایج اولیه شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شود.

کد N379604

وبگردی