آفتاب

پزشکان کاروان نوآوران سلامت روزانه 60 بیمار را معاینه می کنند

پزشکان کاروان نوآوران سلامت روزانه 60 بیمار را معاینه می کنند

بوشهر- ایرنا- رییس بنیاد خیریه نوآوران سلامت کشور گفت:پزشکان متخصصی که در قالب کارو نوآوران سلامت به مناطق محروم اعزام می شوند ، روزانه 60 تا 70 بیمار را معاینه می کنند.

به گزارش ایرنا حسین حسنی، دوشنبه در نشست با معاون امور عمرانی استانداری بوشهر افزود:این کاروان دارای چهار بخش بینایی سنجی، چشم پزشکی، دندانپزشکی و پشتیبانی است که خدمات گوناگون به مراجعه کنندگان ارائه می کنند.

رییس بنیاد خیریه نوآوران سلامت افزود: متخصصان در مدت 100 روز حداقل 20 هزار بیمار را معاینه و درمان و به آنان خدمات دارویی رایگان عرضه می کنند.

وی، هدف از اجرای این طرح را خدمات رسانی به مناطق محروم بیان کرد و گفت:براساس مصوبات هیات امنای بنیاد خیریه نوآوران سلامت این طرح حداقل در هر استان برای یک بار اجرا می شود.

حسنی اضافه کرد:با اجرای این طرح خیرخواهانه ضمن بهره گیری از ظرفیت های منطقه ، پزشکان متخصص هر منطقه هم برای راه اندازی چنین طرحی ترغیب می شوند.

وی ادامه داد:در قالب این طرح تا کنون به نیازمندان مناطق محروم 13 استان کشور خدمات درمانی عرضه شده است و کاروان نوآوران سلامت با حضور در استان های خراسان رضوی، هرمزگان، لرستان، خوزستان، کرمان، کردستان، فارس ، ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد به بیماران خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی ارائه کرده اند.

رییس بنیاد خیریه نوآوران سلامت کشور اظهار کرد:دراین طرح اولویت با دانش آموزان و زنان باردار است و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هم از خدمات این طرح بهره مند می شوند.

حسنی ، سرطان سینه را یکی از مشکلات زنان روستایی بیان کرد و گفت: برای تکمیل خدمات بنیاد نوآوران سلامت درصدد هستیم امکاناتی برای شناسایی این بیماری در بین این قشر از زنان جامعه مهیا کنیم.

وی ادامه داد:امسال کاروان نوآوران سلامت به استان های بوشهر ، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری عزیمت می کند.

وی گفت:این کاروان برای ارائه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی از 15آبان تا 15اسفند امسال در روستای زیارت استان بوشهر مستقر خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری هم گفت: تاکنون در روستاهای محروم 13استان کشور 80هزار نفر مورد معاینه چشم و دندانپزشکی قرار گرفتند .

علیرضا ابوالفتحی افزود: از این تعداد برای چهار هزار و 200 نفر عمل جراحی چشم انجام شده، 30هزار نفر از خدمات دندانپزشکی بهره مند شدند و به 10هزار نفر عینک رایگان تحویل داده شد.

وی بیان کرد:شعبه شرق بنیاد خیریه نوآوران سلامت به مرکزیت خراسان رضوی راه اندازی شده و درصدد هستیم این بنیاد در استان های فارس و آذربایجان شرقی نیز ایجاد شود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر هم در این دیدار گفت:این استان از آمادگی لازم برای همکاری با طرح بنیاد خیریه نوآوران سلامت برخوردار است.

شاپور رستمی افزود: با توجه به شیوع بیماری های چشمی و دندانپزشکی در روستاهای محروم ، ارائه این خدمات رایگان به جامعه هدف خدمتی تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر آمادگی استقرار دائم بیمارستان صحرایی برای عرضه خدمات رایگان درمانی در زمینه بیماری های چشمی و دندانپزشکی را دارد.ک/2

629/539 /679
کد N379570

وبگردی