آفتاب

قاضی لبنانی خواستار اعدام 28 عضو داعش شد

قاضی لبنانی خواستار اعدام 28 عضو داعش شد

بیروت – ایرنا – قاضی «صقرصقر» نماینده دولت لبنان در دادگاه نظامی این کشور با صدور کیفرخواست، اعدام 28 عضو گروه تروریستی تکفیری « داعش» را خواستار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، 7 تن از این 28 عضو داعش در جریان عملیات نیروهای امنیتی لبنان در مناطق مختلف این کشور ازجمله هتل های بیروت بازداشت شده اند.

قاضی صقر، اقدامات تروریستی انتحاری با کمربند های انفجاری و خودروهای بمب گذاری شده، خرید و فروش کمربندهای انفجاری، اسلحه و دینامیت و دیگر مواد منفجره، آماده سازی انتحاری ها و توزیع کمربندهای انفجاری بین آنها برای عملیات تروریستی انتحاری در اماکن عمومی و محله های مسکونی بیروت را از جمله اتهام های این اعضای داعش اعلام کرده است.

پرونده این تروریست های داعشی برای محاکمه در اختیار « ریاض ابوغیدا» قاضی اول تحقیقات نظامی لبنان قرار گرفته است.

براساس این گزارش ، « فادی صوان» قاضی تحقیقات نظامی نیز خواستار اعدام 6 تن به اتهام تشکیل یک گروه تروریستی تکفیری وابسته به گردان های « زیاد الجراح» با هدف اقدامات تروریستی در لبنان و سوریه شد.

اعضای این گروه با دایرکردن کارگاهی در خاک لبنان، موشک و تجهیزات انفجاری را ساخته و به همراه سلاح های خریداری شده برای گروه های تروریستی تکفیری به سوریه می فرستادند.

« عیسی محمد ربیع» و برادرش« محمود محمد ربیع» دو تبعه سوریه و 4 تن دیگر عضو این باند تروریستی تکفیری هستند.

عیسی محمد ربیع در بازداشت نیروهای امنیتی لبنان بسر می برد اما بردارش متواری است.

یکی دیگر از متهمان یک افسر جداشده از ارتش سوریه است که تحقیقات برای شناسایی کامل او ادامه دارد.





** بازداشت 6 تروریست در طرابلس

فرماندهی ارتش لبنان نیز اعلام کرد، نیروهای ارتش موفق شدند 5 عنصری که شهروندان لبنانی را در هفته گذشته تهدید و مبادرت به پرتاب نارنجک و بمب دست ساز در رستوران ها و قهوه خانه های شهر طرابلس در شمال لبنان کرده بودند، بازداشت کنند.



** آماده سازی اجرای طرح امنیت 5 در عین الحلوه

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، در آستانه استقرار یک واحد امنیتی 150 نفری در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان به منظور اجرای طرح امنیتی 5 و تامین امنیت داخل و خارج این اردوگاه تمام اقدامات مقدماتی میدانی ، تجهیزاتی و لوجستیکی به پایان رسیده است.

این واحد به ابتکار مقامات ارشد سیاسی و امنیتی فلسطینی مقیم لبنان و با حمایت مقامات لبنانی تشکیل شده و قرار است از ظهر فردا از مقابل سالن شهید زیاد الاطرش حرکت و در مناطق مختلف و خیابان های اردوگاه عین الحلوه مستقر شود.

سرتیپ « صبحی ابوعرب» فرمانده نیروهای امنیتی فلسطینی در لبنان گفت که ماموریت این واحد فقط برقراری و حفظ امنیت و ثبات در اردوگاه عین الحلوه است.

« فواد عثمان» مسئول گروه فلسطینی جبهه دموکراتیک در شهر صیدا هم گفت که این اقدامی مثبت است و از حمایت همه ساکنان اردوگاه عین الحلوه برخوردار خواهد شد.

وی تاکید کرد: به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم با امنیت اردوگاه عین الحلوه و همسایگان آن بازی کند و نبرد اصلی ما با دشمن صهیونیستی است و نباید شاهد اقداماتی باشیم که موجب درگیری فلسطینی فلسطینی و یا فلسطینی لبنانی می شود و فقط منافع صهیونیست ها را تامین می کند.

خاورم ** 1324
کد N379509

وبگردی