آفتاب

بن‌ بست در کار هیئت های فنی 2 تیم انتخاباتی/ اعلام نتایج ابتدايی به سود ملت نیست

بن‌ بست در کار هیئت های فنی 2 تیم انتخاباتی/ اعلام نتایج ابتدايی به سود ملت نیست

بن‌ بست در کار هیئت های فنی دو تیم انتخاباتی و اظهارات سناتورهای افغان در زمینه اعلام اولیه نتایج ابتدايی انتخابات از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان گزارش دادند عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از وقوع بن‌ بست در کار هیئت های فنی 2 تیم انتخاباتی در بررسی آرای تقلبی خبر داد.

عبدالله عبدالله شب گذشته با حضور در میان جمعی از فرهنگیان تصریح کرد: تیم انتخاباتی وی مذاکرات هیئت سیاسی خود را مشروط به نتیجه‌ بخشی کار هیئت ‎های فنی کرده بود اما چون اقدامات هیئت ‎های فنی به نتیجه نرسیده مذاکرات هیئت ‎های سیاسی نیز لغو می ‎شود.

بر این اساس کار مشترک هیئت ‎های فنی تیم اصلاحات و همگرایی و تیم تحول و تداوم برای بررسی آراء حقیقی از تقلبی عصر روز گذشته بدون دستیابی به تفاهم مشخص پایان یافت.

عبدالله عبدالله شب گذشته با اعلام این خبر، تیم رقیب را به کارشکنی در روند شفاف‌ سازی آرا متهم کرد.

در همین رابطه سناتورهای افغان تاکید کردند که اعلام نتایج ابتدايی انتخابات دور دوم رياست جمهوری قبل از ایجاد فضای اعتماد به سود ملت نیست.

با وجود آنکه هنوز کمیسیون انتخابات هیچ آمار و ارقامی درباره نتایج ابتدایی دور دوم اعلام نکرده است، حامیان اشرف غنی احمدزی برای خود جشن پیروزی گرفته و مدعی هستند که حتی اگر ادعاهای عبدالله مبنی بر تقلب صحیح هم باشد، باز این نامزد سکولار آرای بیشتری را کسب کرده است.

اشرف غنی احمدزی تلاش و همکاری اقتصادی نهادهای افغانستان را مطلوب خوانده و تاکید کرده است اگر حاکمیت ملی این کشور در خطر باشد با تمام قدرت از حاکمیت ملی افغانستان دفاع می کند.

به گفته این نامزد انتخاباتی، تا همسایگان به حاکمیت ملی افغانستان احترام نگذارند و مناسبات بین دو دولت محوری نشود مشکلات افغانستان همچنان حل نشده باقی می ماند زیرا ثبات در افغانستان و پاکستان لازم و ملزوم یکدیگرند ولی هنوز قشر نظامی به این نتیجه نرسیده اند.

کد N379442

وبگردی