آفتاب

چارت سازمانی استان‌های هلال احمر نیازمند بازنگری

چارت سازمانی استان‌های هلال احمر نیازمند بازنگری

مدیرکل فنی و مهندسی عمران جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: انتظار می‌رود که اداره کل عمران با توجه به گستردگی فعالیت این حوزه در ستاد و استان‌ها دوباره احیا شده و همچنین چارت سازمانی استان‌ها با رویکرد بهبود جایگاه نیروهای فنی مهندسی اصلاح شود.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، مهدی آیتی در ششمین گردهمایی ناظرین عالی و مهندسین دفاتر جمعیت هلال‌احمر گفت: از اصلی‌ترین مأموریت‌های دفتر فنی، مهندسی و عمران جمعیت هلال احمر همسوسازی فعالیت‌های عمرانی به منظور توسعه زیرساخت‌ها، استفاده بهینه از امکانات و منابع، جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه در سطح کشور، هدر رفتن منابع و همچنین حفظ و نگهداری مستحدثات موجود به منظور تحقق اهداف عالی و سیاست‌های کلان جمعیت است.

وی افزود: خلاء موثر در فرآیند انجام این فعالیت‌ها، نبود مطالعات علمی و پژوهش‌های کاربردی است که در صورت دستیابی و محقق شدن آن، علاوه بر گره‌گشایی از مشکلات این حوزه، اهداف انتخابی محقق شده و به افزایش کارایی و اثر بخشی فعالیت‌ها در این حوزه و به دنبال آن در کشور منجر خواهد شد.

ضرورت اجرای مصوبات، بخشنامه های تخصصی و الزامات عمرانی اداره کل فنی و مهندسی در تمامی حوزه های جمعیت

مدیرکل فنی و مهندسی عمران جمعیت هلال‌احمر با بیان این که حوزه عمران طی سالیان گذشته حضور پر رنگ خود را در راهبری خدمات و فعالیت‌های عمرانی از دست داده است، اظهار کرد: تقلیل سطح سازمانی عمران از معاونت به اداره کل و سپس دفتر فنی کنونی، کثرت دست اندرکاران در حوزه فعالیت‌های عمرانی و کاهش اهرم‌های مدیریتی که می بایست در تمامی سازمان ها و شرکت های تابعه از طریق ستاد انجام می پذیرفت از جمله این موارد بوده که هم اکنون لازم است به دلیل تخصص این حوزه در زمینه فنی و الگوی مناسب مدیریتی حاکم در طرح تحول جمعیت، نظرات، مصوبات، بخشنامه های تخصصی و الزامات عمرانی مورد بحث این دفتر مهندسی به عنوان تنها واحد نظارتی و کنترلی جمعیت در سطح کشور به نحو شایسته ای استفاده شود.

وی گفت: به علاوه باید تدوین معیارهای تخصیص بودجه برای احداث بناهای امدادی با احتساب مولفه های تاثیرگذار به منظور تامین ارتقای کمی و کیفی فعالیت‎های عمرانی در دستور کار همه واحدهای ذیربط قرار گیرد. به علاوه انجام مطالعات طرح آمایش سرزمین در امور مستحدثات جمعیت با استفاده از روش‌های نوین علمی، نیاز سنجی و تجزیه و تحلیل فعالیت جمعیت ضروری است.

طرح تحول جمعیت؛ فرصتی طلایی برای ایجاد ساختار مناسب و اجرای برنامه های کلان حوزه فنی

دکتر محمد کاخکی؛ معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر نیز در این همایش با پراهمیت خواندن حوزه فنی در جمعیت به لحاظ بحث نظارت بر انجام کار و همچنین جریان مالی ۷۰ درصدی جمعیت در این حوزه گفت: حضور ناظرین عالی جمعیت در این حوزه موجب تضمین درستی و سلامت انجام کار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول راهبردی در جمعیت هلال احمر، فرصت طلایی و مغتنی است که می توان در ارائه ساختار مناسب و اجرای برنامه های کلان در حوزه دفاتر فنی جمعیت از آن بهره برد.

دکتر یوسف کاظمی نژاد، مدیرکل حوزه ریاست جمعیت هلال احمر در همایش ناظرین عالی و مهندسین دفاتر فنی جمعیت بر ضرورت ایجاد ساختار جدید و مناسب در حوزه فنی جمعیت تاکید کرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که ساختار مناسبی را برای حوزه دفاتر فنی جمعیت در طرح تحول و آیین نامه اداری، استخدامی جمعیت هلال احمر تدوین کند.

انتهای پیام

کد N379391

وبگردی