آفتاب
تحولات امنیتی افغانستان/

9 کشته و زخمی بر اثر حمله راکتی طالبان به قندوز/ راه اندازی شش پروژه خدمات عمومی در غور

9 کشته و زخمی بر اثر حمله راکتی طالبان به قندوز/ راه اندازی شش پروژه خدمات عمومی در غور

کشته و زخمی شدن 9 نفر بر اثر حمله راکتی طالبان به قندوز و راه اندازی شش پروژه خدمات عمومی در ولایت غور از جمله تحولات امنیتی افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغانستان، مقامات محلی در ولایت قندوز در شمال افغانستان اعلام کردند که بر اثر شلیک یک راکت از سوی طالبان در علی آباد پنج عضو یک خانواده کشته و چهار فرد دیگر زخمی شدند که بیشتر قربانیان زنان و کودکان بودند.

در جریان درگیری میان طالبان و پلیس افغانستان در ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز دوشنبه در ولایت قندوز، شبه نظامیان یک راکت را شلیک کرده که به یک خانه اصابت کرد.

مجروحین برای معالجه به بیمارستان منتقل شده و هنوز گزارشی درباره وضعیت جسمانی آنها منتشر نشده است.

این حمله درحالیست که سازمان ملل و شورای عالی صلح در ماه رمضان از طرف های درگیر در جنگ افغانستان خواسته اند تا از جنگ دست بردارند.

در همین حال گروه طالبان ادعا کرده که در جریان درگیری با پلیس محلی، نیروهای امنیتی این راکت را شلیک کرده اند.

رسانه های افغان همچنین از راه اندازی شش پروژه خدمات عمومی در ولایت غور در غرب این کشور خبر دادند که شامل ۵۲ پروژه حفر چاه و ۴ پروژه آب رسانی است.

خبر دیگر اینکه اداره امنیت ملی افغانستان از کشته شدن هفت تروریست و بازداشت ۱۰ فرد دیگر در جریان عملیات نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت هلمند و قندهار خبر داد.

بر این اساس در جریان این عملیات، ملا خاکسار یکی از سرکردگان طالبان کشته و مقداری سلاح و مهات در ولایت هلمند در جنوب افغانستان که یکی از ولایت های نا امن بوده کشف و ضبط شد.

کد N379238

وبگردی