آفتاب
تحولات فلسطین/

تظاهرات ضد صهیونیستی در شیکاگو/گردانهای قسام : جنایات اشغالگران بی پاسخ نمی ماند

تظاهرات ضد صهیونیستی در شیکاگو/گردانهای قسام : جنایات اشغالگران بی پاسخ نمی ماند

برگزاری تظاهرات در آمریکا، نوار غزه و کرانه باختری در اعتراض به اقدامات خشونت آمیز صهیونیستها و درخواست ابومازن از بان کی مون برای تشکیل کمیته ای جهت انجام تحقیقات در خصوص جنایات صهیونیستها علیه شهروندان فلسطینی از اخبار فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی اعلام کرد که 25 درصد از شهروندان صهیونیستی ساکن اراضی اشغالی خواهان تشکیل یک دولت صهیونیستی هستند که در آن هیچ حقوقی برای فلسطینیها در نظر گرفته نشده باشد.

این افراد تشکیل یک دولت آپارتاید(تبعیض نژادی) را بهترین راهکار دانسته اند.نظرسنجی فوق در تاریخ نهم تا یازدهم ماه ژوئن گذشته و پیش از آغاز تنشهای اخیر انجام شده است.

به موجب این گزارش، 60 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از تشکیل دو دولت فلسطینی و صهیونیستی به صورت مستقل و در کنار هم حمایت کردند.

تظاهرات همزمان شهروندان فلسطینی در  کرانه باختری، نوار غزه و آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فلسطینی معا از برگزاری تظاهرات گسترده در رفح و دیر البلح در نوار غزه با هدف محکومیت اقدامات خشونت آمیز و نژادپرستانه صهیونیستها علیه شهروندان فلسطینی خبر داد.

همچنین هزاران نفر از فلسطینی های ساکن ایالت شیکاگو در آمریکا با برگزاری تظاهرات اقدامات خشونت آمیز شهروندان و نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها را محکوم کردند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از برگزاری تجمعات اعتراضی فلسطینیها در کرانه باختری خبر دادند.

در جریان این تظاهرات دهها نفر از شرکت کنندگان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت و در اثر استفاده از گاز اشک آور دهها فلسطینی به حالت خفگی دچار شدند.

درخواست ابومازن از بان کی مون برای تشکیل یک کمیته تحقیقاتی درباره جنایات صهیونیستها علیه شهروندان فلسطینی

"ابومازن"رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارائه درخواستی فوری به "رابرت سری" فرستاده سازمان ملل به فلسطین، از "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل خواست که دستورات لازم را برای تشکیل کمیته ای مستقل جهت انجام تحقیقات لازم درباره جنایاتی که صهیونیستها علیه مردم فلسطین مرتکب می شوند، صادر کند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی شهر بیت لحم در کرانه باختری به حالت آماده باش در آمدند تا با هرگونه حملات احتمالی شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها مقابله کنند.

اظهارات معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

"دانی دنون" معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سایه حوادث اخیر اسرائیل قدرت دفاعی خود را از دست می دهد.

 وی گفت: اقداماتی که اسرائیل هم اکنون علیه حماس انجام می دهد، کافی نیست و ما باید خانه کسانی را که متهم به ربودن و کشتن سه صهیونیست شده اند، به کلی ویران کنیم.

 از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژِیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به داخل مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به تل آویو

رادیو رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی اعلام کرد که "محمد تهامی" رئیس سازمان اطلاعات مصر طی چند روز گذشته به تل آویو سفر و با برخی مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

این در حالی است که اخیرا منابع از سفر یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره به منظور دیدار با "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر و برخی مقامات این کشور و انجام رایزنی درباره تحولات اخیر فلسطین خبر داده بودند.

گردانهای عزالدین قسام: حملات رژیم صهیونیستی بی پاسخ نمی ماند

 گردانهای عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نمی گذاریم خون شهدای ما پایمال شود.

در این بیانیه آمده است: جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه غزه بی پاسخ نخواهد ماند و رژیم اسرائیل بهای این جنایات را خواهد پرداخت.

 در همین راستا، "سامی أبو زهری سخنگوی دولت فلسطین در غزه با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس بهای اقدامات خشونت آمیز و جنایاتی که علیه فلسطینی ها مرتکب شده است، خواهد پرداخت.

از سوی دیگر حملات تلافی جویانه گروههای مقاومت در نوار غزه به شهرک صهیونیستی أشکول به زخمی شدن چند صهیونیست و آسیب دیدن یک خودرو منجر شد.

 همچنین منابع از اصابت یک فروند موشک گراد در نزدیکی منطقه "بئر سبع" خبر دادند.

کد N379110

وبگردی