آفتاب

واکنش معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور به شایعه سازی درباره نهاوندیان در بلومبرگ

واکنش معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور به شایعه سازی درباره نهاوندیان در بلومبرگ

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در واکنش به شایعه معرفی نهاوندیان به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل نوشت: قبلا نماینده مورد نظر جمهوری اسلامی ایران معرفی شده و تاکنون تصمیم تازه ای در این خصوص گرفته نشده است. اصل این خبر را بنده دکتر نهاوندیان و سخنگوی وزارت خارجه در مصاحبه هایی تکذیب کردیم اما علاقه برخی دوستان به انتقال دفتر رئیس جمهور به نیویورک کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس جمهور در فیس بوک خود به انتشار شایعات مبنی بر معرفی نهاوندیان به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل واکنش نشان داد.

وی با عنوان مطلب "روحانی در حال بررسی است" نوشته است: برخی رسانه ها طی هفته های اخیر علاقه زیادی برای انتخاب نهاوندیان از دفتر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل در نیویورک نشان دادند. مصاحبه هایی هم انجام شد و حتی افرادی فراتر از اینکه ایشان را شایسته ترین فرد برای اعزام به آمریکا دانستند پیشاپیش کارنامه وی در نمایندگی ایران در سازمان ملل را درخشان توصیف نمودند.

قبلا نماینده مورد نظر جمهوری اسلامی ایران معرفی شده و تاکنون تصمیم تازه ای در این خصوص گرفته نشده است. اصل این خبر را بنده دکتر نهاوندیان و سخنگوی وزارت خارجه در مصاحبه هایی تکذیب کردیم اما علاقه برخی دوستان به انتقال دفتر رئیس جمهور به نیویورک کماکان ادامه دارد. از سوی دلسوزیست دیگر!

این اشتیاق البته به رسانه های آن طرف آب مثل بلومبرگ هم نشت کرده. دو دیپلمات شورای امنیت و یک دیپلمات اروپایی هم که خواستار افشای نام خود نشده اند (!)، معلوم نیست از کجا فهمیدند که روحانی در حال بررسی معرفی محمد نهاوندیان برای سفیری ایران در سازمان ملل است.

ظاهرا طبع برخی رفتارهای رسانه ای و البته غیر حرفه ای در ایران به فراتر از مرز ها هم سرایت کرده است.

در سایت ها و نشریات کمتر حرفه ای خودمان زیاد دیده ایم که علم غیب هم دارند و از جلسات برگزار نشده خبر می دهد و جالب تر اینکه متن مکالمات انجام نشده بین دو نفر را هم می دانند (مثلا جلسه آقای ناطق نوری با دکتر نهاوندیان و انتقاد شدید از عملکرد دولت و تهدید به عدم حمایت!)؛ یا از نامه هشدار مرجع عالیقدری به رئیس جمهور خبر می دهند که نه تنها دفتر معظم له و دفتر رئیس جمهور خبری  از این موضوع ندارند بلکه ایشان همین چند هفته پیش در بیاناتی از رویکرد دولت تقدیر و توصیه هایی نیز به مسئولین اجرایی فرمودند البته از این دست موارد که به برخی الهام می شود و به جماعتی نمی شود زیاد است...

اینکه دو دیپلمات سازمان ملل و یک اروپایی آن هم بدون ذکر نام خبر داشته باشند که رئیس جمهور ایران در حال بررسی چه موضوعی است نشان می دهد رسانه های دنیا هم کم کم دارند از ما چیزهایی را یاد می گیرند بلکه حرفه ای شوند!

انتشار این مطلب در بلومبرگ به نظر من قابل تامل است چنین مطالبی اعتبار رسانه های معتبر را هم فرو خواهد ریخت چه برسد به رسانه هایی که در حال توسعه اند.

به گزارش مهر، پیش از این محمد نهاوندیان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به شایعه جایگزینی اش به جای ابوطالبی گفت: رسانه های نباید به این شایعات دامن بزنند و باید موضع نظام و دولت را نسبت به معرفی نماینده رسمی ایران در سازمان ملل تقویت کنیم.

کد N379085

وبگردی