آفتاب

سفر وزرای خارجه و دارایی انگلیس به هند

سفر وزرای خارجه و دارایی انگلیس به هند

دو تن از وزرای ارشد انگلیس امروز (دوشنبه) وارد هند شدند تا روابط تجاری و سرمایه‌گذاری قوی‌تر با دولت جدید دهلی‌نو ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویلیام هیگ"، وزیر امور خارجه و "جورج آزبورن"، وزیر دارایی انگلیس امروز وارد پایتخت تجاری هند شدند تا سفر دو روزه خود را که انتظار می‌رود بر دفاع خارجی عمیق‌تر، تاسیسات زیربنایی و دیگر روابط میان این دو کشور متمرکز باشد، آغاز کنند.

براساس گزیده سخنانی که توسط وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، قرار است آزبورن به رهبران تجاری در مومبای بگوید: این رویداد مهیج با سطح اطمینان و اعتماد جدید در میان سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به آینده اقتصادی هند مطابقت دارد. این بخشی از تمایل، گرایش و جاه‌طلبی‌های دولت جدید نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند است که تنها پس از چند هفته روی کار آمدن و پیروزی در انتخابات توانسته اقتصاد هند را بهبود بخشیده و در آن تغییر اساسی بدهد.

سفر هیگ و آزبورن به دنبال سفر وزیر امور خارجه فرانسه صورت گرفت چرا که دولت‌های خارجی به شدت در تلاشند تا نظر مودی و گروه جناح راستش را به دنبال پیروزی گسترده در مه سال جاری میلادی جلب کنند.

مودی با تعهداتش نسبت به فراهم کردن امکانات برای بهبود اقتصاد متزلزل هند، ایجاد سرمایه‌گذاری و آغاز سریع پروژه‌های زیربنایی باعث افزایش امید در میان سرمایه‌گذاران خارجی شده است.

دولت‌های اروپایی و آمریکا به مدت 10 سال مودی را به دلیل ناآرامی‌های مذهبی در سال 2002 میلادی بایکوت کرده بودند اما آن‌ها برای بهبود روابط و جبران گذشته بیش از پیش تلاش می‌کنند و معاون نخست‌وزیر روسیه و جان مک‌کین، سناتور آمریکایی نیز در هفته‌های اخیر به هند سفر کردند.

آزبورن و هیگ روز سه‌شنبه پیش از دیدار با مودی با سوشما سواراج، وزیر امور خارجه و آرون جیتلی، وزیر دفاع و دارایی هند در میان دیگر مقامات دیدار خواهند کرد.

هیگ و آزبورن گفتند، آن‌ها می‌خواهند تا کمپانی‌های انگلیسی مناقصه‌های ساخت 100 شهر جدید و ساخت راه‌ها، راه آهن‌ها و بنادر جدید در هند را برنده شوند.

انتهای پیام

کد N379053

وبگردی