آفتاب

ادامه حملات ارتش پاکستان علیه مواضع شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی

ادامه حملات ارتش پاکستان علیه مواضع شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی

ارتش پاکستان اعلام کرد، جنگنده‌های این کشور مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان در یکی از مناطق بی‌قانون قبیله‌ای را بمباران کرده و در حمله‌ای گسترده تعداد بسیاری از شبه‌نظامیان ازبک و محلی را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای تصریح کرد، پس از تیراندازی به نیروهای ارتش، این حملات هوایی در میرانشاه، اصلی‌ترین شهر وزیرستان شمالی و روستای بویا صورت گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: پنج مخفیگاه تروریست‌ها، غارها و مخفیگاه‌های بزرگ تسلیحاتی و مهمات تخریب شده و تعدادی از تروریست‌ها در این حملات به هلاکت رسیدند اکثر این تروریست‌ها ازبک بودند.

ارتش پاکستان ماه گذشته میلادی حملات نظامی گسترده‌ای را در وزیرستان شمالی آغاز کرد که با هدف از بین بردن مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان در این منطقه که هم مرز با افغانستان است، صورت گرفت.

بیش از 500 هزار تن از این منطقه فرار کرده و ده‌ها هزار خانواده به شهر بانو، واقع در نزدیکی وزیرستان شمالی پناه بردند.

پس از سال‌ها فشار واشنگتن و دیگر قدرت‌ها، ارتش پاکستان از 15 ژوئن سال جاری میلادی با هدف بدست آوردن مجدد کنترل کامل این منطقه حملات هوایی و توپخانه‌ای را علیه اهداف شبه‌نظامی آغاز کرد. به گفته ارتش پاکستان، تاکنون 386 شبه‌نظامی و 20 سرباز در این حملات کشته شدند.

انتهای پیام

کد N379011

وبگردی