آفتاب

افزایش فشارها بر کامرون برای تحقیقات درباره پرونده‌های کودک آزادی سیاستمدارن انگلیسی

افزایش فشارها بر کامرون برای تحقیقات درباره پرونده‌های کودک آزادی سیاستمدارن انگلیسی

به دنبال مفقود شدن 114 پرونده مربوط به اتهامات تجاوزات جنسی به کودکان توسط سیاستمداران انگلیسی در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی، دولت این کشور با افزایش درخواست‌ها برای انجام تحقیقات ملی در خصوص این اتهامات مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اتهامات پس از افشا شدن تجاوزات جنسی به کودکان توسط هنرمندان مشهور مطرح شده و باعث افزایش درخواست‌ها برای انجام تحقیقاتی ملی در خصوص تجاوزات جنسی گذشته و اینکه آیا این اتهامات نادیده گرفته شده‌اند یا خیر شد.

جفری دیکنز، یکی از نمایندگان محافظه کار مجلس انگلیس و فعال مخالف کودک آزاری در سال 1983 میلادی پرونده‌ای را حول این مساله به وزارت کشور ارائه داده است.

وزارت کشور انگلیس افشا کرد، تصور می‌شود که به طور کلی 114 پرونده مربوط به اتهامات کودک آزاری از بین رفته، مفقود شده و یا پیدا نشده است و رئیس کمیته نظارت بر وزارت کشور انگلیس این مساله را گمشدن حجم گسترده‌ای از پرونده‌ها توصیف کرد.

لئون بریتان، وزیر کشور انگلیس در سال 1983 میلادی در دفاع از رسیدگی‌اش به پرونده دیکنز گفت: وی تمامی اطلاعات مربوط را به بازرسان تحویل داده است.

وزارت کشور انگلیس گفت: بازنگری جدید چگونگی رسیدگی به پرونده دیکنز آغاز شده است.

نورمن تبیت، یکی از محافظه‌کاران برجسته که پست‌های بلند مرتبه‌ای در دهه 1980 میلادی در دولت داشته به شبکه خبری بی.بی.سی گفت: یک سرپوش گذاری بسیار دقیق صورت گرفته است. در آن زمان فکر می‌کرد که اکثر مردم معتقدند که این تاسیسات حفاظت می‌شوند و اگر اشتباهی رخ دهد، حفاظت از این سیستم بسیار مهم‌تر است.

یوت کوپر، وزیر کشور حزب مخالف کارگر دولت سایه در نامه‌ای سرگشاده به دولت کنونی انگلیس گفت: ما خواستار بررسی گسترده‌ای تحت رهبری کارشناسان حفاظت از حقوق کودکان هستیم.

این مساله در زمان بسیار حساسی برای دولت ائتلافی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس رخ داده چرا که وی برای مبارزه در انتخابات سال آتی میلادی آماده می‌شود.

بیش از 50 هزار تن درخواست عمومی را برای انجام یک تحقیقات مستقل ملی امضا کرده‌اند.

معاون کامرون گفت: تحقیقات عمومی بدون نیاز برای تحقیقاتی جدید کافی است.

انتهای پیام

کد N379009

وبگردی