آفتاب

پوردستان: برنامه‌های ارتش در حفظ و توسعه فعالیت‌های قرآنی مطلوب است

پوردستان: برنامه‌های ارتش در حفظ و توسعه فعالیت‌های قرآنی مطلوب است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهتمام و جدیت اداره عقیدتی سیاسی ارتش به فعالیت‌های قرآنی تشکر کرد و برنامه‌های ارتش را در حفظ، قرائت، بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم افتتاحیه مجتمع تخصصی آموزش قرآن کریم نیروی زمینی ارتش، افزود: یکی از محورهای اصلی که نیروی زمینی به آن توجه دارد تقویت بنیه‌های اعتقادی و ایمانی کارکنان است. آنچه صحنه عملیات به ما در طول هشت سال دفاع مقدس، جنگ افغانستان و مرور جنگ‌های اول و دوم خلیج فارس نشان داده این است که نیروی انسانی در جنگ‌ها می‌تواند نقش اول و اصیل را در پیروزی‌ها رقم بزند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مجتمع تخصصی آموزش قرآن کریم نزاجا، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در ماه رمضان و ماه بهار قرآنی و در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد، شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به دلایل مهجوریت قرآن و ریشه‌یابی این موضوع اشار کرد و افزود: تنبلی و رفاه‌طلبی مسلمانان و توطئه‌های معاندان و مستکبران از جمله دلایل مهجوریت قرآن است. مستکبران می‌خواهند برای تسلط بر کشورهای اسلامی مسلمانان قرآن را نخوانند یا اگر خواندند چیزی از آن نفهمند این همان مأموریتی بود که انگلیسی‌ها برای انجام آن برنامه‌های زیادی داشتند.

وی اضافه کرد: یکی از اموری که در جهت تربیت نیروی انسانی انجام می‌دهیم توجه به تربیت و آموزش علوم قرآنی و توسعه فعالیت‌های قرآنی است. در نیروی زمینی ارتش با فعالیت اداره عقیدتی سیاسی و فرهیختگان در این ارگان، توسعه فعالیت‌های قرآنی در کلیه سطوح پایور و کارکنان وظیفه و همچنین خانواده‌ها در تمامی سطوح حفظ و روانخوانی استمرار دارد.

پوردستان در پایان گفت: توجه به امور قرآنی انگیزه نیروهای این ارگان را دوچندان کرده و امروز هدف از افتتاح این مرکز این است که کارکنان و خانواده‌های آنها بتوانند از این فرصت استفاده کنند. امیدواریم نیروی زمینی بتواند با توجه به نامگذاری امسال با عنوان جهاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری در بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام

کد N378983

وبگردی