آفتاب

سامانه ویرایش و سازماندهی اطلاعات علمی رونمایی شد

سامانه ویرایش و سازماندهی اطلاعات علمی رونمایی شد

"سامانه ویرایش و سازماندهی اطلاعات علمی" به منظور نمایه‌سازی و ویرایش فراداده انواع مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مراسم رونمایی از سامانه ویرایش و سازماندهی اطلاعات علمی امروز، یکشنبه 15 تیر با حضور مدیران و کارکنان مرکز اطلاعات و مدارک علمی و تحقیق و توسعه در تالار سخن پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

در ابتدای مراسم، مهندس محمد ربیعی، مدیر دفتر تحقیق و توسعه و سید ابراهیم عمرانی، نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تامین منابع علمی پژوهشگاه به بیان توضیحاتی در مورد این سامانه پرداخته و پس از آن دکتر سیروس علیدوستی، رییس پژوهشگاه این سامانه را رونمایی کرد.

سپس، مهندس محمد هادی آقالویی جزئیات این سامانه و مراحل مختلف نمایه‌سازی و سازماندهی در این سامانه را شرح و توضیح داد.

از ویژگی‌های اصلی این سامانه می‌توان به قابلیت ویرایش انواع مدارک علمی نظیر پایان نامه، مقاله مجله، گزارش دولتی، یکپارچه بودن با سامانه‌های کنترل تمام متن و سامانه ثبت جدید پژوهشگاه و امکان تعامل سامانه ها با یکدیگر و امکان ارسال مدارک علمی ویرایش شده به سامانه گنج اشاره کرد.

پس از آن دکتر فریبرز دکتر درودی، سرپرست مرکز اطلاعات و مدارک علمی، با بیان توضیحاتی این نرم‌افزار را برای نمایه سازی مطلوب دانست.

در پایان این مراسم، دکتر علیدوستی با اعطای لوح تقدیر از مهندس آقالویی قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N378927

وبگردی