آفتاب

پله: نبودن نیمار قلبم را به درد می آورد/ من هم مصدوم شدم اما برزیل قهرمان شد

پله: نبودن نیمار قلبم را به درد می آورد/ من هم مصدوم شدم اما برزیل قهرمان شد

پله که سه قهرمانی در جامهای جهانی را در کارنامه ورزشی اش می بیند، در صحبت هایی راجع به مصدومیتی که گریبانگیر نیمار شد به اظهارنظر پرداخته.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛و برای دلداری دادن به ستاره جوان سلسائو یادآوری کرده که در جام جهانی 1962 شیلی شرایط مشابهی برای او به وجود آمده بود وبه دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش در بازیهای پایانی تورنمنت نبوده ولی بازیکنان سلسائو درآن سال جام قهرمانی را مال خود کردند.حالا پله امیدوار است که با وجود ناکامی نیماردرهمراهی سلسائو، این تیم بتواند قهرمان این دوره از رقابت های جام جهانی شود.

پله در گفتگو با روزنامه فولیا د سائوپائولو گفت:« من در جام جهانی 1962 در شیلی مصدوم شدم و نتوانستم تیمم را همراهی کنم ولی خدا با قهرمانی ما در آن جام، هدیه بزرگی به برزیل داد. امیدوارم که همین سرنوشت در جام جهانی 2014 برای تیم ما تکرار شود.»

اسطوره 73 ساله برزیل که از مصدومیت نیمار به شدت ناراحت است، با خوشبینی زیادی به درخشش تیم ملی برزیل دراین تورنمنت امیدوار است:« نیمار در کنار ما و در سانتوس رشد کرده. از دانستن اینکه اودیگر در این جام جهانی از پیراهن برزیل دفاع نخواهد کرد، قلبم درد می گیرد.»

چه کسی جانشین پله شده بود؟

 درجام جهانی 1962وبا مصدوم شدن پله، آماریلدو که حالا 74 ساله است جانشین اسطوره شد. حالا او نیز در گفت و گو با روزنامه فولیا د سائوپائولو در مقایسه شرایط آن جام جهانی با جام جهانی 2014 گفته:« پیدا کردن جانشینی برای نیمار کار سختی است.» آماریلدو در ادامه صحبت هایش گفت:« کسی که جانشین نیمار می شود، قطعا کیفیتی مثل او را نخواهد داشت ولی باید از نظر انگیزه و تلاش و قدرت و شجاعت مثل نیمار باشد.» او که بازیکن سابق باشگاه بوتافوگو نیز بوده در ادامه گفت:« شاید مصدومیت نیمار برای تیم ملی برزیل اتفاق هیجان انگیزی باشد. چون می تواند آنها را مجبور به حرکت در جوی متفاوت کند.» بلافاصله بعد از مصدومیت نیمار دربازی با کلمبیا، او به بیمارستان فورتالزا منتقل شد و بعد از اتمام بازی بود که نیمار با سایر هم تیمی هایش سوار بر هواپیما عازم ریودوژانیرو شد وبعد در نهایت با یک هلیکوپتر از اردوی سلسائو به سائوپائولو بازگردانده شد تا در خانه اش روزهای نقاهتش را سپری کند.

 

251 251

کد N378596

وبگردی