آفتاب
تحولات سوریه/

آوارگی 30 هزار نفر از ساکنان الشحیل توسط داعش/استقرار یگانهای گارد ریاست جمهوری سوریه در حلب

آوارگی 30 هزار نفر از ساکنان الشحیل توسط داعش/استقرار یگانهای گارد ریاست جمهوری سوریه در حلب

منابع امنیتی در سوریه از آواره شدن بیش از 30 هزار نفر از مردم منطقه الشحیل در شرق سوریه توسط گروه تروریستی داعش خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، بیش از 30 هزار نفر از ساکنان منطقه الشحیل در شرق سوریه طی روزهای اخیر مجبور به ترک این منطقه شده اند.

بنابراین گزارش، منطقه الشحیل پیش از این تحت سیطره جبهه النصره قرار داشته، اما اخیرا توسط گروه تروریستی داعش اشغال شده است.

گروه تروریستی داعش پس از سیطره بر این منطقه به مردم دستور داده یا با به دست گرفتن سلاح به داعش بپیوندند و یا اینکه از منطقه الشحیل خارج شوند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع سوری به روزنامه الاخبار اعلام کردند: چندین یگان از گارد ریاست جمهوری سوریه که در مناطق مختلف سوریه حضور داشتند به دستور "بشار اسد" طی چند روز اخیر در برخی مناطق حلب در راستای پشتیبانی از ارتش سوریه در برابر تروریستها استقرار پیدا کردند. منابع امنیتی سوری اعلام کردند: پیشرویهای جدید ارتش سوریه در شمال شرقی حومه حلب نشانه آشکار حضور نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه در حلب است.

- ارتش سوریه پس از سیطره بر منطقه صنعتی حلب، توانست در آخرین درگیری با گروههای تروریستی بر منطقه "کفر صغیر" در حومه شمالی حلب سیطره پیدا کند. این منطقه تنها چند کیلومتر با یکی از مخفیگاههای اصلی تروریستها در حومه شمالی حلب فاصله دارد.

- ارتش سوریه به مخفیگاههای گروههای تروریستی در منطقه سهل رنکوس در القلمون حمله کرد و شماری از تروریستها را به هلاکت رساند.

- منابع امنیتی در سوریه از ادامه درگیریها میان گروه تروریستی جیش الاسلام و داعش خبر می دهند. داعش در آخرین درگیری با این گروه تروریستی یکی از سرکردگان آنها را در منطقه الضمیر ترور کرد.

- تلاش یک گروه تروریستی برای نفوذ به مناطق تحت سیطره ارتش سوریه در منطقه ابودالی (خان شیخون در حلب) با دخالت نیروهای دولتی ناکام ماند.

- مخفیگاه گروه تروریستی جبهه النصره در عملیات ارتش سوریه در منطقه عطشانه در حومه شمالی حماه منهدم شد. در این عملیات شماری از تروریستها با ملیت غیر سوری به هلاکت رسیدند.

- ارتش سوریه چندین خودرو حامل سوریه را در حمص منهدم کرد. در این حمله عناصر تروریستی حاضر در خودروها به هلاکت رسیدند.

- ائتلاف ملی مخالفان سوری با صدور بیانیه ای جامعه بین المللی را مسئول عقب نشینی گروههای مسلح در برابر ارتش سوریه دانست.

- جنگنده های ارتش سوریه مراکز تمرکز گروههای تروریستی در منطقه عرسال (هم مرز با لبنان) را هدف حمله قرار دادند.

کد N378580

وبگردی