آفتاب

ساعت خلیفه داعشی تقلبی، 6 هزار دلار قیمت داشت

ساعت خلیفه داعشی تقلبی، 6 هزار دلار قیمت داشت

وب سایت شبکه خبری العربیه به نقل از ساندی تایمز نوشته است که ساعت خلیفه داعشی 6000 هزار دلار قیمت دارد و تنها شیء قابل توجه این مرد است.

 

 

به گزارش خبرآنلاین این درحالی است که جدیدترین اخبار حاکی از آن است که فرد معرفی شده از سوی داعش به عنوان ابوبکر البغدادی که در مسجد موصل خطبه خوانده است در واقع فرد دیگری به نام ابوبکر الخاتونی یک تروریست دیگر داعشی بوده است.

با این همه وی در روز خطبه خواندن ساعتی به دست داشت که بلافاصله توجه همگان را به خود جلب کرد. اکنون مشخص شده است که قیمت ساعتی که خلیفه داعشی قلابی، در نخستین ظهور علنی‌اش به دست بسته بود، احتمالا به ۶هزار دلار می‌رسد. این در حالی است که او در مسجد بزرگ شهر موصل نماز جمعه اقامه کرده بود و مسلمانان را به جهاد دعوت می‌کرد.

روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز» به این موضوع پرداخته و نوشته است، ساعتی که ابوبکر البغدادی به دست راستش بسته بود، تنها شیء جلب توجه کننده در ظاهر این مرد بود که لباس مشکی به تن داشت و عمامه مشکی بر سر کرده بود و همچون آخرین خلفای مسلمانان بود که در بغداد حکومت کردند.

این روزنامه بریتانیایی نوشته است که ساعت مچی البغدادی از مدل «رولکس» یا «اومگا» است که ۳۵۰۰ پوند (۶هزر دلار) قیمت دارد.

این روزنامه اما نتوانسته با قاطعیت از مارک ساعت را مشخص کند و تنها به این نکته بسنده کرده که «یکی از مشهورترین مارک‌های جهانی است.»

این گزارش خاطرنشان کرده است که ساعت «خلیفه» توجه بسیاری از فعالان را در اینترنت جلب کرده است. آن‌ها درباره این ساعت اظهار نظرهای بسیاری در تویتر و فیس بوک می‌کنند. به طور مثال یکی از کاربران خارجی نوشته است: «خلیفه ما که سلام خدا بر او باد ساعت سوئیسی به دست می‌کرد. اما سوال این است: از چه مارکی است و پولش را از کجا آورده است؟»
 یک فعال دیگر اینترنتی در توییتر نوشته "آیا کسی می‌داند ساعتی که البغدادی دارد چه نوع ساعتی است؟"

از سوی دیگر برخی از کاربران اینترنتی گفته‌اند که تصاویر با کیفیتی که از گروه داعش در اینترنت منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد که این تصاویر مونتاژ شده است و این تصاویر با بیش از یک دوربین گرفته شده که این مساله به خوبی نشان می‌دهد این گروه امکانات و تجهیزات رسانه‌ای گسترده‌ای در اختیار دارد.

ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در اولین سخنرانی خود در موصل که شبیه به سخنرانی خلفای صدر اسلام بود مسلمانان را به جهاد و پیوستن به این گروه دعوت کرد!

26149

کد N378464

وبگردی