آفتاب

کردهای عراق ادعاهای پ.ک.ک را "نادرست" خواندند

کردهای عراق ادعاهای پ.ک.ک را "نادرست" خواندند

حزب دموکراتیک کردستان عراق ادعاهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مبنی بر اینکه مسعود بارزانی در تلاش است تا با کمک داعش و عرب‌های سنی کنترل کامل موصل را بدست بگیرد، رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، حزب دموکراتیک کردستان عراق (KDP) در بیانیه‌ای که در وب‌سایتش منتشر شد، مستقیما ادعای جمیل بایک، عضو ارشد حزب پ.ک.ک را رد و اعلام کرد: اخبار منتشر شده در دو رسانه نزدیک به پ.ک.ک درباره کنترل موصل توسط کردهای عراق به رهبری مسعود بارزانی، رئیس دولت منطقه کردستان عراق با کمک داعش و سایر اعراب سنی کاملا نادرست است.

این حزب، اظهارنظرهای پ.ک.ک را کاملا دروغ و نادرست خواند.

در بیانیه حزب دموکراتیک کردستان عراق آمده است: بنا بر این بیانیه ساختگی، آزاد برواری، که توسط بارزانی منصوب شده، در اول ژوئن سال جاری میلادی برنامه‌ای را ارائه کرده مبنی بر اینکه حزب دموکراتیک کردستان عراق به دنبال به دست گرفتن کنترل موصل پس از دیدار با طرف سنی و داعش است. نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق هم که از این برنامه آگاه شده، از ایران خواسته تا در این باره مداخله کند، اما ما این گزارش را کاملا رد می‌کنیم. ما همواره علیه تروریسم بودیم و هیچگاه به دنبال ایجاد ائتلاف با داعش نیستیم.

در بیانیه حزب دموکراتیک کردستان عراق آمده است: حزب پ.ک.ک به رهبری جمیل بایک به بخشی از برنامه سازمان‌های اطلاعاتی علیه بارزانی و حزب دموکراتیک کردستان عراق بدل شده است. از کدام کشور شما به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازید؟

این بیانیه همچنین تاکید کرد که پ.ک.ک نمی‌تواند اتحاد مردم کردستان عراق را تضعیف کند.

انتهای پیام

کد N378365

وبگردی