آفتاب

دیدار ظریف و اشتون در وین/ حل برخی اختلافات داخل پرانتزی

دیدار ظریف و اشتون در وین/ حل برخی اختلافات داخل پرانتزی

محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست گروه مذاکره کننده ۱+۵ امروز دوشنبه و در ششمین روز از مذاکرات وین ۶، با یکدیگر دیدار می کنند تا روند نگارش متن توافق جامع را در سه روز گذشته مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ششمین مرحله از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5  در وین  صبح امروز( دوشنبه) با دیدار دو جانبه ظریف و اشتون وارد ششمین روز خود می شود و این درحالی است که معاونین دو طرف طی سه روز گذشته در چهار نشست تخصصی، نگارش متن توافق جامع هسته ای را در دستور کار خود داشته اند.

نشست عراقچی و اشمید
مایکل مان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته گفته بود که پس از این نشست ها در روزهای آینده که زمان دقیق آن مشخص نیست، آقای ظریف و خانم اشتون با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا پیشرفت مذاکرات را بررسی کنند و پس از آن فرایند مذاکرات ادامه خواهد یافت.
یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: برخی از اختلافات داخل پرانتز حل شده است اما اختلافات اساسی همچنان پابرجاست.
این مقام آگاه با بیان اینکه کلیات مربوط به نگارش متن جامع پایان یافته است گفت: دو طرف براساس اهمیت موضوعات مواردی را که در آن ممکن است تفاهمی وجود داشته باشد , آن را در نگارش پیش می برند.
وی درباره زمان پایانی دور ششم مذاکرات در 20جولای افزود: همه طرف های مذاکره مصمم و علاقه مند هستند که این دور از مذاکرات براساس زمان تعیین شده در توافق ژنو با توافق میان دو طرف پایان یابد اما اگر چنانچه همه طرف های مذاکره احساس کنند توافق نهایی نیاز به چند روز و چند هفته دیگر است در این باره تصمیم گیری خواهد شد.
وی در پایان گفت :اگر طرف مقابل در موارد اختلافی اساسی, درک درستی از مذاکرات داشته باشند دستیابی به توافق در این دوره براساس زمان تعیین شده دور از دسترس نیست.

دیدار ظریف و اشتون
ششمین مرحله از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به میزبانی پایتخت اتریش از روز چهارشنبه 11 تیرماه با ورود هیات ایران به وین آغاز شده و قرار است به طور مستمر تا تاریخ 20 جولای ( 29 تیرماه) ادامه داشته باشد.

با توجه با اینکه این دور از مذاکرات آخرین مرحله تا قبل از پایان فرصت تعیین شده در توافق موقت ژنو برای دستیابی به توافق جامع خواهد بود،طرفین مذاکره تلاش می کنند تا با پیگیری جدی مذاکرات به این هدف دست یابند.
کد N377879

وبگردی