آفتاب

تسلط کامل نیروهای اوکراینی بر اسلاویانسک، کراماتورسک و دو شهر دیگر

تسلط کامل نیروهای اوکراینی بر اسلاویانسک، کراماتورسک و دو شهر دیگر

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع اوکراین گزارش داد، نیروهای مسلح این کشور که در عملیات‌های نظامی مناطق شرقی شرکت دارند توانسته‌اند کنترل کامل شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک در منطقه دونتسک را به دست گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع اوکراین از احیای تاسیسات زیربنایی در این دو شهر، تامین سازماندهی مواد غذایی و آب آشامیدنی و همچنین کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

این وزارتخانه گفت: مقامات در حال رسیدگی به مساله تامین بودجه برای پرداخت هزینه پانسیون، دستمزد و مقرری‌های دانشجویان هستند.

این وزارتخانه افزود: شبه‌نظامیان محلی همچنان به حملات خود علیه نیروهای مسلح اوکراین ادامه می‌دهند اما هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

وزارت دفاع اوکراین ادامه داد، ارتش کی‌یف روز یکشنبه در نزدیکی شهر ماریوپل دو فروند پهپاد ناشناس را شناسایی کرده و یکی از آن‌ها را توسط مسلسل ساقط کرده است.

در همین حال به نوشته سایت پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین، پرچم این کشور در شهرهای آرتیومیوسک و دروژکیوکا به اهتزاز درآمده است.

این دو شهر یک روز پس از بازپس گیری شهر مهم اسلاویانسک در اختیار نظامیان اوکراین درآمد.

جدایی‌طلبان از سه ماه پیش اداره آرتیومیوسک و دروژکیوکا را به دست گرفته بودند.

گزارش‌ها بیانگر ورود ارتش اوکراین به این دو شهر پس از عقب‌نشینی سریع جدایی‌طلبان است.

جدایی‌طلبان هوادار روسیه همچنان شهرهای مهم دونتسک و لوهانسک را در اختیار دارند.

همزمان با پیشروی ارتش اوکراین، گروهی از هواداران جدایی‌طلبان در شهر دونتسک دست به تظاهرات زده اند.

جدایی‌طلبان نیز با تقویت مواضع خود در دونتسک به مقر سازمان زندان‌ها در این شهر حمله کردند تا تسلیحات نگهداری شده در این ساختمان را به دست بیاورند.

میخائیلو کووال، از مقام های ارشد امنیتی اوکراین می‌گوید دونتسک و لوهانسک تا تسلیم کامل جدایی‌طلبان محاصره خواهد شد.

کووال گفت: "یک طرح استراتژیک وجود دارد که تایید شده است. این شهرها کاملا محاصره می‌شود." به گفته او چنین کاری به خلع‌سلاح جدایی‌طلبان منجر خواهد شد.

به گفته تحلیلگران عقب‌نشینی‌های اخیر جدایی‌طلبان را نمی‌توان به معنی شکست قطعی آنها دانست چرا که آنها همچنان نفرات و تسلیحات زیادی را در اختیار دارند و بخش مهمی از شرق اوکراین در اختیارشان است.

انتهای پیام

کد N377863

وبگردی