آفتاب

آجرلو: مخالفان داخلی مذاکرات نمی‌توانند جلوتر از رهبری حرکت کنند

آجرلو: مخالفان داخلی مذاکرات نمی‌توانند جلوتر از رهبری حرکت کنند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که با روند مذاکرات هسته‌ای مخالفت می‌کنند و نگران برخی مسائل هستند، نمی‌توانند جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت کنند و باید نگرانی‌هایشان را در قالب منطقی و درست مطرح کنند تا منتج به نتیجه شود.

فاطمه آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به اینکه "سیاست خارجی ما بر اساس سه رکن اصلی حکمت، عزت و مصلحت است"، اظهار کرد: جایی برای نگرانی وجود ندارد چون در رأس تمامی مباحث، مقام معظم رهبری حضور دارند و مذاکرات را رصد می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: با وجود تمامی نگرانی‌هایی که در رابطه با مذاکرات ایران با 1+5 وجود دارد، جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست چون در صورتی که قدمی خلاف مصالح نظام برداشته شود، مقام معظم رهبری جلوی آن را خواهند گرفت.

آجرلو به دستور و تاکید رهبری مبنی بر لزوم پرهیز از رفتارهایی که تیم مذاکره‌کننده کشورمان را تضعیف می‌کند، تصریح کرد: این دستور آقاست و همه باید آن را رعایت کنیم.

وی، جایگاه ایران در حوزه فناوری هسته‌ای را از جمله دلایل آمدن طرف مقابل پای میز مذاکره دانست و افزود: امروز استکبار جهانی آماده مذاکره شده است و مذاکرات ما بر اساس منافع نظام است و این نشان‌دهنده اقتدار ما در حوزه اتکا به خداوند و اعتماد به جوانان در حوزه فناوری هسته‌ای است.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "تیم مذاکره‌کننده باید دقت نظر داشته باشد و بداند مردم رفتار سیاسی آنها و مذاکرات را رصد می‌کنند"، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده باید بداند هیچ نکته پنهانی در مذاکرات باقی نمی‌ماند و باید هرآنچه در مذاکرات مطرح شده است با نمایندگان مردم و خود مردم در میان بگذارند.

آجرلو در رابطه با صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه "هشت سال گذشته تکرار نمی‌شود"، ابراز عقیده کرد: این حرفی نسنجیده بود و یک رئیس‌جمهور نباید این‌طور نظام را زیر سوال ببرد چون اگر امروز تیمی پای میز مذاکره می‌رود، نتیجه زحماتی است که کشیده شده و ما را به غنی‌سازی 20 درصد رسانده است.

وی با بیان اینکه "هرکس که سکان خدمتگزاری را بدست می‌گیرد باید بداند روزی دورانش تمام می‌شود"، افزود: هیچکس نباید اقدام به نقد غیرمنصفانه کند چون این گفتمان پسندیده نظام اسلامی نیست. ما هشت سال دوران درخشان خدمتگزاری را پشت سر گذاشتیم و معلوم است با توجه به رکود تورمی فعلی نمی‌توانیم به شرایط هشت سال قبل برگردیم.

انتهای پیام

کد N377853

وبگردی