آفتاب

قزوینی: برخی سعی دارند از تریبون مجلس برای بیان مواضع خود استفاده کنند

قزوینی: برخی سعی دارند از تریبون مجلس برای بیان مواضع خود استفاده کنند

یک عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: یک جریان اقلیت که در انتخابات 92 با شکست و عدم اقبال جدی مردم مواجه شد، تلاش می‌کند از فرصت حضور در مجلس شورای اسلامی استفاده کند و مواضع خود را بازتاب بیشتری دهد.

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و ابراز نگرانی برخی در داخل کشور، اظهار کرد: آنچه از طریق برخی نمایندگان مطرح می‌شود، لزوماً موضع کلیت مجلس نیست بلکه عده‌ای سعی می‌کنند از تریبون مجلس برای بیان مواضع خود استفاده کنند.

وی افزود: این موضوع مطرح شده است که متن نهایی توافق هسته‌ای در کمیسیون‌های مجلس به تصویب برسد. این طرح، شدنی نبوده و عقلانی نیست و یکباره در تاریخ فعالیت پارلمانی جمهوری اسلامی مطرح شده است. در واقع این ایده‌ها برای اجرا شدن مطرح نمی‌شود بلکه به این دلیل مطرح می‌شود که عده‌ای بگویند ما هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همین راستا اظهار کرد: این افراد به دنبال مسیر خود و ایجاد فشار بر دولت هستند و راهبرد آنها این است که ما اعتراض می‌کنیم پس هستیم.

قزوینی با اشاره به این آیه قرآن که «إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً»، خاطرنشان کرد: منظور آیه این است که با این عده با اعتدال رفتار کنید. مشی دولت مثل یک سم مهلک برای آنهاست. دولت باید موضع اعتدالی خود را حفظ کند و همچنین اطلاعات دقیقی را به نمایندگان مجلس ارائه دهد، زیرا اکثریت مجلس این ایده‌ها را ندارد.

وی همچنین با اشاره به این جمله رئیس‌جمهور که "هشت سال گذشته تکرار نمی‌شود"، افزود: ساختار رسمی و غیررسمی جمهوری اسلامی پذیرفته که اتفاقات خوبی در فاصله سال‌های 84 تا 92 رخ نداده است. در این بین برخی شهامت دارند که به این واقعیت اشاره کنند و برخی به این دلیل که در این وقایع نقش داشته‌اند شهامت بیان آن را ندارند اما همین عده نیز در محافل خصوصی خود می‌پذیرند که خطایی راهبردی مرتکب شده‌اند.

این عضو مجمع نیروهای خط امام در پایان اظهار کرد: عامه مردم و نخبگان به این تجربه رسیده‌اند که چنین وقایعی تکرار نشود و به نظر من دیگر این اتفاقات دیگر تکرار نمی‌شود زیرا مردم دیگر به آن سمت نخواهند رفت.

انتهای پیام

کد N377841

وبگردی