آفتاب

مطهری‌نژاد: برخی نمی‌خواهند رقبایشان گره‌های کشور را باز کنند

مطهری‌نژاد: برخی نمی‌خواهند رقبایشان گره‌های کشور را باز کنند

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به ابراز نگرانی برخی درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: عده‌ای در جامعه نمی‌خواهند گره و چالش‌های بزرگی که وجود دارد، توسط رقبایشان از میان برداشته شود.

میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به عزم دولت برای حل مسأله هسته‌ای اظهار کرد: این عده با طرح مسائل گوناگون تلاش می‌کنند که اگر این گره‌ها توسط رقیبشان باز شد، از اهمیت آن در اذهان عمومی بکاهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به از سر گیری مذاکرات ایران و 1+5 و ابراز نگرانی عده‌ای در داخل کشور در مورد این مذاکرات و نتایج آن اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که باعث شده عده‌ای در داخل کشور در مورد مذاکره با 1+5 و نتایج آن ابراز نگرانی کنند، قصد آنها برای فرار به جلوست.

وی با تأکید بر اینکه "این افراد می‌دانند تیم مذاکره‌کننده ایران از ابتدای کار و گام به گام با سیاست‌های رهبری همراه بوده‌اند و خطوط قرمز را به خوبی می‌شناسند و بر آن تأکید دارند"، افزود: جامعه در هشت سال گذشته در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی با چالش‌هایی اساسی مواجه شد؛ حال این افراد نگران برای اینکه اصل پیشرفت مذاکرات از آنها سوال ایجاد نکند و کسی از آنها نپرسد که چرا امروز جامعه به اینجا رسیده و چرا شما در دوران مدیریت خود از وضعیت موجود حمایت کردید که کار به اینجا برسد، چالش هایی در مسیر مذاکرات ایجاد می‌کنند.

وی ترس از پیروزی رقیب را یکی دیگر از دلایل نگرانی افراد نگران دانست و گفت: از آنجایی که این افراد رقیب هستند نمی‌خواهند چنین گره و چالش بزرگی که در سر راه نظام قرار دارد توسط رقبایشان برداشته شود. این افراد در تلاش هستند که چنانچه این گره و چالش بزرگ توسط رقبایشان از میان برداشته می‌شود، آنقدر سوال ایجاد کنند که از اهمیت آن در اذهان عمومی کاسته شود.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تأکید به اینکه "این افراد نشان دادند که واقعاً اهل نگرانی نیستند"، خاطرنشان کرد: چنانچه این افراد اهل نگرانی بودند، مسائل بسیاری در گذشته بوجود آمده بود که نیاز به نگرانی داشت.

مطهری‌نژاد در ادامه به هیاهوی بوجود آمده توسط برخی افراد اشاره کرد و افزود: ما باید تلاش کنیم که با استفاده از تریبون‌هایی که در اختیار داریم اطلاعات بیشتری به مردم بدهیم و آنها را امیدوار کنیم و نگذاریم این هیاهوهایی که اقلیت نگران بوجود آورده‌اند، دل مردم را خالی کند. در سایه امیدواری در میان مردم قطعاً این هیاهوها رنگ می‌بازد.

وی همچنین با اشاره به جمله رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه "شرایط کشور هیچ‌گاه به هشت سال گذشته بازنمی‌گردد"، اظهار کرد: قاعده رشد، بیانگر این است که یک جامعه بالنده به عقب بازنمی‌گردد اما با این وجود دولت مراقب باشد که در انتصابات و کارهای برنامه‌ریزی شده خود دقت بیشتری داشته باشد تا هیچ زمینه برای بازگشت به هشت سال قبل فراهم نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با بیان اینکه "تاریخ نشان داده است که گاهی تکرار می‌شود"، تاکید کرد: دولت باید هوشیار باشد تا با بهره‌گیری از نیروهای کارشناس و دانا و همچنین اجرای دقیق قانون و احترام به حقوق شهروندی به گونه‌ای رفتار کند که جامعه به شرایط هشت سال گذشته باز نگردد.

انتهای پیام

کد N377827

وبگردی