آفتاب

اردن اقدام رژیم صهیونیستی درجلوگیری از حضور نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد

اردن اقدام رژیم صهیونیستی درجلوگیری از حضور نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد

تهران - ایرنا - دولت اردن اقدام رژیم اشغالگر قدس در بستن محله های قدیمی ˈقدسˈ و جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی به ˈمسجد الاقصیˈ را در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان، محکوم کرد .

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن ˈپتراˈ، ˈمحمد المومنیˈ وزیر در امور رسانه ها و سخنگوی رسمی دولت اردن گفت: بستن درهای مسجدالاقصی به روی نمازگزاران در ماه مبارک رمضان یک اقدام خطرناک و بی سابقه و نقض آشکار حرمت این است .

مومنی تاکید کرد: اینگونه کارها باعث برافروخته شدن آتش خشم فلسطینی ها و مسلمانان در همه نقاط جهان می شود .

وی افزود: در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان تنها 10 درصد نمازگزازن توانستند وارد مسجد الاقصی شوند، زیرا اشغالگران حلقه امنیتی سختی به دور این مسجد ایجاد کرده بودند .

مومنی در ادامه به مقام های رژیم اشغالگر درباره حمایت از صهیونیست ها برای ورود به مقدسات و تجاوز به مقدسات و حقوق مردم فلسطین هشدار داد.

وی تاکید کرد که اردن توجه به قدس و مقدسات موجود در آن را از جمله نخستین اولویت های خود می داند و هرگونه بی حرمتی به آن را بی احترامی به همه مسلمانان و مقدسات آن ها می داند .

سخنگوی دولت اردن در ادامه از مقام های رژیم اشغالگر قدس خواست مانع تحرکات تحریک آمیز صهیونیست ها و تندروها شوند و گفت: این اقدام آن ها باعث روی دادن درگیری های بیشتر می شود و امنیت همه منطقه را به خطر می اندازد .

وی همچنین از جامعه بین الملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست دست به اقدام های لازم برای متوقف کردن تجاوز به مسجد الاقصی و غیر نظامیان بی دفاع فلسطینی در قدس شریف و سرزمین های اشغالی بزنند .

هر جمعه 50 تا 70 هزار نمازگزار از قدس و دیگر مناطق فلسطینی در نماز جمعه بیت المقدس شرکت می کنند، اما این جمعه تنها 10 درصد از این نمازگزاران به دلیل محدودیت هایی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده بود ، توانستند در نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت کنند .

بر اساس قوانین بین المللی اداره مسجد الاقصی زیر نظر دولت اردن است و قوانین بین المللی تصریح دارد که بیت المقدس یک شهر تحت اشغال است و اشغالگران حق تغییر وضعیت کنونی شهر را ندارند.

صهیونیست ها چند روز پیش چندین فلسطینی را ربودند و به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و یک نوجوان فلسطینی را نیز به نام ˈ محمد ابوخضیر ˈ از شهرک ˈ شعفاط ˈ در قدس اشغالی را ربودند ، بنزین در دهانش ریخته و زنده وی را به آتش کشیده و به شهادت رساندند .

در حال حاضر بسیاری از فلسطینی ها بیم آن دارند فرزندان ربوده شان توسط شهرک نشینان به سرنوشت ابوخضیر دچار شوند.

خاورم ***2041**1651
کد N376680

وبگردی