آفتاب

رئیس موساد: داعش و فلسطینی‌ها تهدید اصلی علیه اسرائیل هستند

رئیس موساد: داعش و فلسطینی‌ها تهدید اصلی علیه اسرائیل هستند

رئیس موساد مساله درگیری اسرائیل و فلسطین را در حال حاضر تهدیدی اساسی علیه امنیت ملی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری فلسطین الیوم، تمیر پاردو، رئیس موساد در نشستی با حضور 30 بازرگان در شهر رمات هشارون اعلام کرد: در حال حاضر برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی بزرگ علیه امنیت اسرائیل نیست بلکه درگیری اسرائیل و فلسطین تهدید اصلی علیه امنیت ملی ماست.

در حالی که این سخنان با گفته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود رئیس موساد در نشست‌های خود سه مساله امنیتی یعنی برنامه هسته‌ای ایران، درگیری با فلسطینی‌ها و مبارزه جهانی را بررسی می‌کند، مغایرت دارد.

روزنامه هاآرتص نوشت: این نشست در یک منزل شخصی برگزار شد که در آن تمیر پاردو بیشتر در خصوص تغییرات تشکیلاتی موساد و چگونگی رهبری این سازمان و همچنین مسائل سیاسی و امنیتی صحبت کرد.

شرکت کنندگان در این نشست از پاردو خواستند تا خود را در مقابل تهدید اصلی یعنی جنگ با فلسطینی‌ها که اسرائیل با آن‌ روبه روست آماده کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران به عنوان اولویت دوم مدعی شد: ایران احتمالا در آینده سلاح هسته‌ای خواهد ساخت و یا سعی می‌کند که بمب‌ هسته‌ای بخرد اما من به شما توصیه نمی‌کنم که برای گرفتن ویزای خارجی و خروج از کشور عجله کنید. اسرائیل هنوز امن است.

وی در خصوص اختلاف نظر با نتانیاهو در خصوص اهمیت پرونده هسته‌ای ایران گفت: برنامه هسته‌ای ایران آن طور که نتانیاهو تصور می‌کند تهدیدی جدی برای اسرائیل به شمار نمی‌رود و اساسا تهدیدی برای موجودیت اسرائیل نیست.

پاردو همچنین در خصوص تسلط داعش بر مناطق عراق و خطر بی‌ثباتی و ناامنی در اردن صحبت کرد و افزود: داعش تهدیدی جدی برای اسرائیل نیز هست چرا که آن‌ها آمده‌اند که بمانند و به امکانات مختلف مجهز هستند.

وی در پایان افزود: ارتش اردن بدون هیچ سختی می‌تواند با حملات گسترده داعش به اردن مقابله کند اما مشکلاتی بیشتر از این مساله هم وجود دارد چرا که خطر حمله داعش به عراق و وجود میلیون‌ها آواره عراقی و سوری در اردن ثبات و امنیت این کشور را به خطر انداخته است.

انتهای پیام

کد N376584

وبگردی