آفتاب

اردوغان: رئیس جمهور فعالی می‌شوم

اردوغان: رئیس جمهور فعالی می‌شوم

نخست وزیر ترکیه در جریان اولین کمپین انتخاباتی خود متعهد شد که رئیس جمهور فعالی باشد.

نخست وزیر ترکیه در جریان اولین کمپین انتخاباتی خود متعهد شد که رئیس جمهور فعالی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در جریان اولین کمپین انتخاباتی در شهر سامسون در حاشیه دریای سیاه گفت: من شما را ترک و روند خدمت گذاری را متوقف نمی‌کنم. نمی‌خواهم بروم و استراحت کنم. برعکس من برای پست عالی‌تری نامزد شده‌ام و می‌خواهم به شما، کشورم و ملتم خدمت کنم.

اردوغان روز سه‌شنبه هفته گذشته از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه برای پست چهارساله ریاست جمهوری نامزد شد و قرار است در دهم اوت (19 مرداد) با دو نامزد دیگر از جمله اکمل‌الدین احسان اوغلو و صلاح‌الدین دمیرتاش رقابت کند و چنانچه هیچ‌یک از نامزدها نتوانند 50 درصد بعلاوه یک رای را بدست آورند، دو نامزد پیشتاز بار دیگر در 24 اوت با هم رقابت خواهند کرد.

اردوغان با تاکید بر اینکه مصطفی کمال آتاتورک، بنیان گذار ترکیه نوین جنگ استقلال را در سال 1919 از این شهر آغاز کرده است، گفت: ما طرف ملت هستیم اما حزب مردم جمهوری خواه (CHP)، حزب دموکراتیک مردم (HDP) و حزب جنبش ملی‌گرایان (MHP) برای کشورداری خیز برداشته‌اند و این تفاوت ماست.

اردوغان که سه دوره به مدت 11 سال نخست‌وزیر ترکیه است، گفت: من از شما درخواست می‌کنم تا در دهم اوت به پای صندوق‌های رای بیایید و حتی به مسافران نیز بگویید برای رای دادن حاضر شود.

انتهای پیام

کد N376424

وبگردی