آفتاب

حضور افاغنه مشکلاتی برای امنیت و سلامت کشور دارد/این میهمانی تا به کی؟

 حضور افاغنه مشکلاتی برای امنیت و سلامت کشور دارد/این میهمانی تا به کی؟

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: باید سیاست حضور افاغنه در کرمان روشن شود.

به گزارش آفتاب به نقل از بوتیا، آیت الله سیدیحیی جعفری” در همایش ناظران شبکه مردم نهاد شهرستان کرمان گفت : شبکه ناظران مردم نهاد کار بسیار ارزشمندی است به شرط اینکه به گونه ای نظارت شود که مردم راضی بوده و کار ما هیچ تضادی با دستگاه های نظارتی نداشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات جامعه ما از اول انقلاب این است که مردم شاهد حاکم بودن سیاست واحد بر مسائل مختلف جامعه نبوده اند و به عنوان مثال می توان به قیمت مختلف یک کالا در بازار اشاره کرد که کار اساسی در این زمینه تاکنون صورت نگرفته است.

جعفری با تاکید بر برنامه ریزی در امور تصریح کرد: باید همه جوانب کار سنجیده شود تا کار در نیمه راه تعطیل نشود. باید برای انجام این کار و نظارت مردمی به طور جامع همه جوانب سنجیده شود.

وی بیان کرد: بنده از ۳۰ سال قبل همواره به مسوولان وقت راجع به مسئله آب کرمان هشدار داده بودم، اما هیچ کاری انجام نشد تا اینکه اکنون استاندار طرحی را ارائه کردند و ایشان در کار جدی هستند.

امام جمعه کرمان گفت: نتیجه اسراف و اقدام کنونی در آب، بعدها به مراتب بدتر بروز می کند. نباید از آب شرب برای کارهای دیگر از جمله ساخت و ساز و … استفاده کرد.

وی افزود: باید همه ما این سخن پیامبر اسلام(ص) را مد نظر داشته باشیم که “همه شما مسئول هستید”. همه باید احساس مسئولیت بکنیم و اگر طبق هدف، کار نظارت صورت بگیرد بسیاری از مشکلات مردم و جامعه رفع می شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان در ادامه اظهار کرد: بنده از ابتدا راجع به سیاست دولت درباره اتباع افاغنه ایراد داشتم زیرا هم مشکلاتی برای امنیت و سلامت کشور و مردم دارد.

وی گفت: پذیرش این افراد در یک مدت مشخص معقول بوده اما این روند تا کی باید ادامه داشته باشد؟

جعفری با بیان اینکه نباید همه چیز را فدای میهمان کنیم، تصریح کرد: باید در این امر نظارت انجام و سیاست حضور افاغنه روشن شود. مردم سئوال می کنند که تا چه زمانی قرار است این افراد در کشور ما حضور داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: نظارت به معنای همکاری برای رسیدن به اهداف است و امیدواریم نتیجه کار را در جامعه ببینیم و باید افراد در این مسئولیت امانتداری کرده و متدین باشند.
کد N376407

وبگردی