آفتاب

حماس: هدف از شایعات درباره ارتباط ما با داعش خدمت به دشمن صهیونیستی است

حماس: هدف از شایعات درباره ارتباط ما با داعش خدمت به دشمن صهیونیستی است

جنبش مقاومت اسلامی "حماس " نسبت به شایعات رسانه‌ای در برخی سایت‌ها و منابع خبری واکنش نشان داد.

جنبش مقاومت اسلامی "حماس " نسبت به شایعات رسانه‌ای در برخی سایت‌ها و منابع خبری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسامه حمدان، مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ضمن محکوم کردن انتشار این شایعات تاکید کرد که چنین شایعاتی به مروجان آنها ضربه می زند، نه حماس و ملت فلسطین.

متن این گفت‌وگو به این شرح است:

سوال: برخی رسانه‌ها اخیرا اخباری را در مورد برپایی جشن و سرور در غزه به خاطر عملیات داعش در عراق و برافراشتن پرچم آن در غزه به هنگام تشییع جنازه شهدا منتشر کرده‌اند، آیا چنین اخباری صحت دارد؟

- بنده از این امر شگفت زده شدم، چطور چنین اخبار بی پایه و اساسی انعکاس پیدا می‌کند، مساله عجیب اینکه اینگونه خبرها در هیچ منبع رسانه‌ای یا سایت و رسانه جهان و منطقه انتشار پیدا نکرده است و فقط در رسانه‌های داخلی آمده است.

تاکید می‌کنم این اخبار بی پایه و اساس است، از تمامی افرادی که اینگونه اخبار را منتشر می‌کنند تقاضا دارم قبل از انتشار چنین شایعاتی درباره صحت و سقم آنها تحقیق کنند. این شایعات مغرضانه در حالی منتشر می‌شود که ملت فلسطین به مقابله با رژیم صهیونیستی برخاسته و این روزها آماج حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. در اینجا باید خاطرنشان کنم که بخشی از عکس‌هایی هم که از جشن مردم غزه به خاطر داعش منتشر کرده‌اند، ساختگی و فتوشاپی است و بخشی دیگر هم اصلا مربوط به غزه نیست. در این ماه مبارک، ملت‌های اسلامی منتظر لحظات افطار و اذان برای سرو افطاری هستند، ولی ملت فلسطین تحت اشغالگری افطار می‌کنند و شهید می‌دهند، همان طوری که این اتفاق در شهرهای قدس و الخلیل و غزه رخ داد، اینکه برخی‌ها بیایند و اخباری بی پایه و اساس را بیان کنند، مردود است و چنین اقدامی فقط به خود آنان ضربه می‌زند و هیچ لطمه‌ای به ملت و مقاومت فلسطین نمی‌زند.

سوال: اخیرا یک پایگاه اینترنتی، خبری تحت عنوان "همدستی حماس و اسرائیل در عراق" منتشر کرده که در آن حماس را به همکاری با اسرائیل و ارسال اسلحه از طریق اردن برای داعش در عراق متهم کرده است، نظر شما در این باره چیست؟

- این خبر خنده آور و تمسخر آمیز است، همگان می‌دانند که حماس مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را رهبری می‌کند، کسی که می‌خواهد از مقاومت فلسطین حمایت کند، باید از حماس حمایت کند. همگان می‌دانند که هدف رژیم صهیونیستی از حملات اخیر پس از اسارت سه نظامی صهیونیست، سرکوب مقاومت فلسطین، به ویژه حماس است. بعید می دانم که کسی اینگونه اخبار ساختگی را باور کند، از افرادی که قصد دارند به این شیوه سطحی نگرانه به حماس لطمه بزنند می‌خواهم بدانند که اینگونه اقدامات به خودشان لطمه می‌زند، هرگز به حماس و ملت فلسطین که همواره در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت و پایداری می‌کنند، ضربه‌ای نمی‌زند.

سوال: چنین خبرهایی معمولا در جریان جنگ‌های اسرائیل علیه فلسطینیان بیشتر رواج پیدا می‌کند، و در جریان جنگ‌های 22 روزه و 8 روزه نیز شاهد این دست اخبار بودیم، به نظر شما هدف از این اقدام چیست؟

- این سوال را باید از مروجین این خبرها و رسانه‌هایی که به انتشار آنها دامن می‌زنند، پرسید. چنین کاری بهترین هدیه و خدمت به دشمن صهیوینستی است، زیرا رژیم صهیونیستی می‌بیند کسی که از او انتظار می‌رود از مقاومت حمایت کند، می‌آید و مقاومت را به داشتن رابطه با اسرائیل متهم می‌کند.

سوال: با توجه به گسترش موج افراطی گری در منطقه و تشدید دسته بندی‌های مذهبی و قومی، پیام حماس در این شرایط سخت به ملتهای عربی و اسلامی چیست؟ و چه موضعی در قبال اقدامات افراطی گرایانه و دسته بندی‌ها دارد؟

- موضع حماس درباره ضرورت وحدت اسلامی کاملا شفاف و واضح است. ما امت واحدی هستیم و این امت باید در مصاف با دشمناناش وحدت رویه داشته باشد، کسی که به فرقه گرایی دامن می زند، در حقیقت خانه خودش را به آتش می‌کشد، آتشی را در خرمن امت اسلام بر می‌افروزد، ما در حماس بر این باوریم که جنگ اصلی با رژیم صهیونیستی است که مورد حمایت آمریکا است و رویارویی حقیقی با این رژیم است. کسی که دلش به حال امت اسلام و مسلمانان می سوزد و مدافع آنها و به دنبال تحقق مصالح و منافع این امت است، باید گام عملی برای مقابله با دشمن صهیونیستی بردارد، چون جنگ اساسی و درست اینجاست.

انتهای پیام

کد N376306

وبگردی