آفتاب

انگلیس با تهدید بمبگذاران افراطی مواجه است

انگلیس با تهدید بمبگذاران افراطی مواجه است

دیده‌بان اطلاعاتی پارلمان انگلیس اعلام کرد، انگلیس با حمله جدیدی از سوی بمبگذاران افراطی تروریست مواجه است که مهارت فنی بسیار زیادی در ساخت بمب‌هایی دارند که در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها جاسازی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، "مالکوم رفکایند"، رئیس کمیته امنیتی و اطلاعاتی انگلیس هشدار داد: کل جامعه انگلیس نسبت به تهدید یک حمله تروریستی به خاک انگلیس بسیار آسوده خاطر و بی‌خیال هستند و این عدم هوشیاری و آمادگی به طور جدی مخرب است.

این مقام سابق انگلیس که اطلاعات محرمانه‌ای را درباره تازه‌ترین نقش بمب‌گذاری در خطوط هوایی اروپا- آمریکا رهگیری کرده، افزود: شکی ندارم که بازرسی‌های امنیتی بیشتر در فرودگاه‌ها ضروری هستند.

اخیرا سرویس‌های اطلاعاتی در انگلیس و آمریکا اعلام کردند، "ابراهیم حسن الاسیری"، رئیس بمبگذاران القاعده که گمان می‌رود در یمن مستقر است، با افراطیون در سوریه متحد شده تا مهارت‌های خود را به آن‌ها بیاموزد. برآورد شده که 500 سرباز انگلیسی در جنگ داخلی سوریه در حال مبارزه هستند و برخی از آن‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی و مصاحبه‌ها تهدید کرده‌اند که به انگلیس باز می‌گردند و دست به بمب‌گذاری می‌زنند.

سرویس‌های امنیتی معتقدند، الاسیری بمب‌های بسیار پیچیده‌ای ساخته که می‌توانند در وسایل الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای دستی جاسازی شده و از بازرسی‌های کنونی فرودگاه‌ها عبور کنند.

مالکوم رفکایند گفت: از آنجایی که رئیس کمیته امنیتی و اطلاعاتی پارلمان است و مسئولیت نظارت بر عملیات محرمانه اداره امنیت داخلی و جاسوسی انگلیس را به عهده دارد، مدارکی را مشاهده کرده که توسط آژانس‌های اطلاعاتی جمع‌آوری شده که اساس برنامه‌های جدید امنیتی ارائه شده به فرودگاه‌های انگلیس و سراسر اروپا را تشکیل می‌دهد.

لرد کارلایل، ناظر پیشین دولت انگلیس بر قانون ضد تروریسم گفت: مدارکی وجود دارد که داعش و پیروانش قادرند تا بمب‌های پیچیده‌تری بسازند. داعش بسیار سازماندهی شده است. تمامی مردم باید بدانند که داعش یک سازمان تروریستی بسیار بزرگ با سرمایه بسیار است که آن‌ها را قادر می‌سازد تا بمب‌های پیچیده‌ای بسازند.

انتهای پیام

کد N376187

وبگردی