آفتاب

داعش در پی بکارگیری کودکان برای انجام عملیات تروریستی است

داعش در پی بکارگیری کودکان برای انجام عملیات تروریستی است

تهران - ایرنا - یک مقام محلی در استان ˈدیالیˈ عراق اعلام کرد که گروه تروریستی ˈداعشˈ، گردانی متشکل از کودکان به نام ˈفتیان الاسلامˈ در منطقه ˈالسعدیهˈ در شمال شرق ˈبعقوبهˈ برای انجام عملیات تروریستی و انتحاری تشکیل داده است.

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈالسومریه نیوز،ˈ تروریستهای داعش این گردان را در السعدیه در 60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه تشکیل داده و قصد دارد، کودکان عراقی را برای انجام عملیات تروریستی به خدمت در آورد .

یک مقام محلی عراقی که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت: این اقدام داعش در حقیقت کپی برداری از طرح ˈطیور الجنهˈ (پرندگان بهشت) شبکه ˈالقاعدهˈ است که این شبکه در سال 2007 میلادی اقدام به استفاده از کودکان عراقی برای انجام عملیات انتحاری و کشتار مردم این کشور می کرد .

از سوی دیگر سرهنگ دوم ˈغالب عطیهˈ سخنگوی فرماندهی عملیات دیالی تاکید کرد که سازمان طیور الجنه را که سعی در جذب کودکان برای انجام عملیات انتحاری در دیالی داشت، نابود کرده است .

کمیته امنیتی شورای استان دیالی نیز دیروز تاکید کرد که 95 درصد از مناطق این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی و ارتش عراق است و منطقه السعدیه نیز آخرین هدف در این استان برای پاکسازی آن از نیروهای تروریستی داعش است .

استان ˈدیالهˈ یا دیالی از استان های شرقی عراق است. این استان در مرز عراق با ایران قرار دارده و با استان کرمانشاه هم مرز است.

مرکز این استان شهر بعقوبه است و ˈخانقینˈ از جمله شهرهای بزرگ آن است.

خاورم **2041**1651
کد N376133

وبگردی