آفتاب

حزب‌الله: حضور داعش در لبنان واقعیتی انکار ناپذیر است

حزب‌الله: حضور داعش در لبنان واقعیتی انکار ناپذیر است

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان عنوان داشت: حضور داعش و النصره در لبنان امری است که هیچ یک از لبنانی‌ها از اکنون به بعد نمی‌توانند آن را انکار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: هیچ یک از لبنانی‌ها یا گروه‌های سیاسی نمی‌توانند منکر حضور داعش در لبنان شوند و این امر را نادیده بگیرند داعش رهبر خود را معرفی کرده است کسی نمی‌تواند حضور النصره در لبنان را منکر شود. آن‌ها امیر خود را تعیین کردند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به این مساله برای حضور داعش و النصره در لبنان کافی است که بسیاری از بازداشت شدگان در زندان‌های لبنان که محاکمه شده‌اند به عضویت خود در النصره داعش اعتراف کرده‌اند.

نبیل قاووق تصریح کرد: حضور و خطر داعش و النصره در لبنان واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت یا منکر شد. ما نباید این مساله را ناچیز بدانیم و از آن بگذریم. در نتیجه مسئولیت ملی ایجاب می‌کند که ارتش و نیروهای امنیتی به مبارزه با تروریسم تکفیری ادامه دهند تا آن را ریشه کن سازند. مسئولیت دولت و گروه‌های سیاسی این است که کاری کنند که تمام تلاش‌ها برای ورود تکفیری‌های انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده به لبنان ناکام بماند که این اقدام از طریق توافق سیاسی و دست برداشتن از زبان توجیهات و تحریک‌های طائفه‌ای حاصل می‌شود.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: حتی اندکی از تحریک‌های طائفه‌ای نیز بسیار زیاد است همچون شراره آتشی که بتواند یک کشور را بسوزاند و باید از مانع‌تراشی‌ها در انتخاب ریاست جمهوری دست برداریم و طرفی که متهم ردیف یک در این امر بوده و از آن بهره می‌برد 14 مارس است و آن‌ها باید بدانند که مقابله‌های ملی در لبنان در وهله نخست علیه تکفیری‌ها و علیه فقر و نه علیه فقراست اما آن‌ها مقابله‌های خود علیه فقرا را تشدید کردند.

انتهای پیام

کد N375852

وبگردی