آفتاب

آتش بس میان دولت یمن و حوثی ها با حمله هوایی ارتش شکسته شد

آتش بس میان دولت یمن و حوثی ها با حمله هوایی ارتش شکسته شد

تهران – ایرنا – مقام های محلی یمن گفتند: حمله روز شنبه هواپیماهای جنگی نیروی هوایی یمن به مواضع حوثی ها در شمال ˈصنعاˈ پایتخت، تلفاتی به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، این عملیات هواپیماهای جنگی ارتش یمن در پی شکست توافق آتش بس ماه گذشته ˈژوئنˈ، میان حوثی ها و نیروهای دولتی، صورت گرفت.

حوثی ها روز جمعه در پی پیشروی نیروهای ارتش در منطقه ای در استان ˈالجوفˈ، یگان های ارتش مرتبط با حزب اصلاح را به نقض قرارداد آتش بس 23 ژوئن (2 تیر) متهم کردند.

اما یک مقام دولتی یمن گفت: پیشروی نیروهای ارتش به سوی شهرک ˈالصفراˈ در استان الجوف در شمال شرقی صنعا به علت عقب نشینی نکردن نیروهای حوثی ها از مواضع خود در این منطقه بر اساس قرارداد آتش بس بوده است.

به گفته منابع قبایل در استان الجوف که بخشی از آن تحت تسلط نیروهای حوثی است، دستکم 18 تن از جمله 10 حوثی، 5 تن از قبایل و 3 نظامی در درگیری های روز جمعه این منطقه کشته شدند.

نیروهای حوثی ها سپس به سوی استان ˈعمرانˈ در همسایگی الجوف رفتند که نیروی هوایی یمن در اوایل روز شنبه، مواضع آنها را در اطراف مرکز این استان بمباران کرد مقام های محلی آمار دقیقی از شمار تلفات حمله های هوایی و درگیری ها را ارایه نکردند.

این در حالیست که این توافق آتش بس عمدتا رعایت می شد و گزارش های اندکی از نقض آن دریافت شده بود.

یمن متحد آمریکا با 25 میلیون نفر جمیعت از سال 2011 که ˈعلی عبدالله صالحˈ رییس جمهوری این کشور وادار به کناره گیری از مقام خود شد، دچار تنش و بحران است.

خاورم**1486**1010
کد N375591

وبگردی