آفتاب

شبکه های اجتماعی راهی برای مدیریت بهتر دولت هند

شبکه های اجتماعی راهی برای مدیریت بهتر دولت هند

دهلی نو - ایرنا - دولت جدید هند تصمیم دارد از شبکه اجتماعی فیس بوک به عنوان وسیله ای برای ارتباط بیشتر و سریع تر با مردم استفاده کند.

به گزارش ایرنا، ˈنارندرا مودی ˈ نخست وزیر هندوستان که در تبلیغات انتخاباتی اش به صورت گسترده و بی سابقه از فناوری های روز برای پیروزی بر رقیبان استفاده کرده، اکنون می خواهد از آن برای ارتباط بیشتر و قوی تر با توده های مردم استفاده کند.

دراولین گام مودی گفته در نظر دارد از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد رعایت نظافت در مراسم یکصد و پنجاهمین سالروز تولد ماهاتما گاندی، استفاده کند.

مودی این موضوع را در دیدار خانم ˈشیرل ساندبرگˈ مدیر اصلی فیس بوک که به هند سفر کرده عنوان کرد.

نخست وزیر هند اظهار داشت: می توان از فیس بوک برای مدیریت دولت و برقراری ارتباط بهتر بین دولت ها و مردم استفاده کرد.

مودی بعداز ملاقات با ساندبرگ در صفحه فیس بوک خود نوشت: من با ساندبرگ صحبت کردم که چگونه می توان از فیس بوک برای جلب تعداد بیشتر توریست ها به هند استفاده کرد.

وی افزود: دولت هند از طریق ابزار فیس بوک می تواند در کمترین زمان ممکن در مورد یک یا چند موضوع اطلاع رسانی و یا فرهنگ سازی کند زیرا فیس بوک ویژگی های خاص خود را دارد که می تواند تاثیرگذار باشد.

هندوستان یکی از بزرگترین کشورها از نظر دسترسی و استفاده مردم از شبکه های اجتماعی به شمار می آید. هند دومین کشور جهان از لحاظ تعداد کاربران فیس بوک است.

شرکت اینترنتی فیس بوک درگزارشی از افزایش قابل توجه شمار کاربران این شبکه در سال جاری میلادی در هند خبر داده است.

رییس دفتر شرکت توسعه و همکاری فیس بوک درهند اعلام کرده بیش از 100میلیون کاربر دراین کشور به این شبکه اجتماعی دسترسی دارند.

وی افزود، بازار تلفن همراه در هند رشد بسیار خوبی داشته و امکان دسترسی شهروندان هندی به اینترنت بیشتر شده از این رو احتمال می رود شمار کاربران فیس بوک در هند از مرز 150 میلیون نفر عبور کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند شمار کاربران فیس بوک در هند اواخر سال جاری میلادی از شمار کاربران این شبکه در آمریکا فراتر رود و به بیش از 150 میلیون نفر برسد.

براساس آمار حدود 165میلیون نفر در هند به اینترنت دسترسی دارند.

هندوستان با جمعیت بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر و بهره گیری از فناوری های روز به عنوان یکی از قدرت های بزرگ نو ظهور در عرصه اقتصاد جهانی در سال های اخیر در زمینه توسعه فناوری های مخابراتی و فناوری اطلاعات (آی تی) گام های مهمی برداشته است.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N375403

وبگردی