آفتاب
آیت‌الله غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

افراد عصبی‌مزاج برداشت‌شان از اسلام عصبی و خشن است

افراد عصبی‌مزاج برداشت‌شان از اسلام عصبی و خشن است

معرفی اسلام به شکلی تند و خشن، به جای تبلیغ اثری معکوس و منفی دارد/جریان داعش که اینک خود مصیبتی بر جهان اسلام شده، مدعی است که می‌خواهد افراد را بهشتی کند و باید مواظب بود تا به چنین جریاناتی مبتلا نشویم/شهید بهشتی سعی می‌کرد تا اسلام مهربان، عطوف و رحمانی را معرفی کند.

یک استاد سطح عالی علمیه قم تاکید کرد: معرفی اسلام به شکلی تند و خشن، به جای تبلیغ، اثری معکوس و منفی دارد و برخلاف نظر مقام معظم انقلاب نیز است.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر یکی از علمای قم که از منتقدان دولت نیز محسوب می‌شود مبنی بر به دست گرفتن شلاق توسط امام علی(ع) در بازار برای مجازات مجرمان در ملاءعام، گفت: به نظرم استنباطات از دین و معارف اسلامی برحسب روانشناسی افراد فرق می‌کند، به طور مثال، اگر کسی عصبی مزاج است نوع برداشتش از اسلام نیز عصبی و خشن است و کسی که فرد نرمخوست، برداشتی عطوفانه و رحمانی از اسلام دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال، شهید بهشتی سعی می‌کرد تا اسلام مهربان، عطوف و رحمانی را معرفی کند.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) با تاکید بر اینکه اگر بهشت درست معرفی شود، دیگر احتیاجی برای شلاق و شمشمیر نیست تا مردم بهشتی شوند، اظهار داشت: مگر می‌شود به ضرب شلاق، فردی را نمازخوان کرد؟ باید دانست که جامعه را نمی‌توان با زور و شلاق و زندان بهشتی کرد. مردم فطرتا بهشت را دوست دارند و وقتی شناخت و معرفت صحیحی نسبت به آن داشته باشند، می‌توان در جهت بهشتی کردن افراد گام برداشت.

غرویان با اشاره جریان داعش تصریح کرد: جریان داعش که اینک خود مصیبتی بر جهان اسلام شده، مدعی است که می‌خواهد افراد را بهشتی کند و باید مواظب بود تا به چنین جریاناتی مبتلا نشویم.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: معرفی اسلام به شکلی تند و خشن، به جای تبلیغ، اثری معکوس و منفی دارد و برخلاف نظر مقام معظم انقلاب نیز است.

کد N375195

وبگردی