آفتاب

گزارش های ضد و نقیض درباره خروج جدائی طلبان اوکراینی از اسلاویانسک

گزارش های ضد و نقیض درباره خروج جدائی طلبان اوکراینی از اسلاویانسک

رسانه های جهان اخبار متفاوتی را از وضعیت شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین و خروج جدائی طلبان از آن منتشر می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود آنکه رسانه هایی همچون رویترز و سی ان ان، از خروح جدائی طلبان از شهر اسلاویانسک و اهتزار پرچم اوکراین بر فراز ساختمان شورای این شهر خبر می دهند اما بی بی سی به نقل از جدائی طلبان خروج از این شهر را تکذیب کرده است. 

خبر خروج جدائی طلبان از شهر اسلاویانسک در حالی منتشر می شود که صبح امروز شنبه اعلام شد "پترو پوروشنکو" رئیس جمهور اوکراین فرمان انجام مذاکرات جدید با جدائی طلبان در شهر دونتسک را صادر کرده است. 

در صورت صحیح بودن خبر خروج جدائی طلبان از شهر اسلاویانسک، این وضعیت در پی حملات گسترده ارتش به این شهر بوجود آمده است. 

در همین رابطه "آرسن آواکوف" وزیر کشور اوکراین، با انشتار پیامی در فیسبوک اعلام کرد: جدائی طلبان پس از به جا گذاشتن تلفات نظامی بسیار از اسلاویانسک خارج شده اند. 

درگیری های نظامی در اوکراین در حالی ادامه دارد که دیروز جمعه گفتگوهایی میان مقامات اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان در خصوص بحران اوکراین انجام شد و پس از آن پوروشنکو از آمادگی خود برای برقراری مجدد آتش بس در شرق این کشور خبر داد. 

خشونت ها در اوکراین در حالی از سر گرفته می شود که در هفته گذشته آتش بس برقرار شده در اوکراین به پایان رسید و ارتش مجددا حملات خود به مواضع جدائی طلبان را از سر گرفت. 

اوکراین از ماه نوامبر سال گذشته وارد بحران شده اما این بحران از سه ماه قبل وارد درگیری های نظامی شده و در این مدت افراد زیادی در این کشور کشته شده و تعداد زیادی نیز به روسیه مهاجرت کرده اند.

کد N375182

وبگردی