آفتاب
امیر محبیان:

رییس جمهور می‌تواند باعث نزدیکی جریان اصول گرا و اصلاح طلب شود

رییس جمهور می‌تواند باعث نزدیکی جریان اصول گرا و اصلاح طلب شود

امیر محبیان با بیان این که تداوم برگزاری نشست های رئیس جمهور با فعالان سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب و آگاهی از مواضع و دیدگاه های آنها باعث می شود که رئیس جمهور در نقطه میانی بایستد و در تصمیم‌گیری‌ها حد وسط را معیار و ملاک قرار دهد، تصریح کرد: آقای روحانی با برگزاری این‌گونه جلسات می‌تواند باعث تقریب جناحین شوند.

دبیر کل حزب نواندیشان ایران اسلامی که در جلسه روز پنج شنبه رئیس جمهور با فعالان سیاسی اصول‌گرا حضور داشت، در تحلیل برگزاری اینگونه جلسات به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: برگزاری چنین نشست هایی ارزشمند است، البته مناسب است اینگونه جلسات دو خصوصیت را داشته باشد. اول اینکه این جلسات به صورت مستمر و منظم برگزار شود تا صحبت ها تجمیع نشود و این‌که افراد مجبور نباشند در یک وقت محدود دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کنند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان این‌که این جلسات باید دو سویه و به دو حالت گوینده و شنونده ادامه پیدا کند، افزود: در اینگونه جلسات فعالان سیاسی دیدگاه ها و نظرات خود را بیان می کنند، رئیس جمهور نیز به صورت صریح در مورد مسائل و دغدغه های مطرح شده نظرات خود را بیان می‌کند و مجموعه این موارد باعث می شود که از شبهات دو طرف کاسته شود.

وی با بیان این‌که در اینگونه جلسات مباحثی فراتر از مباحث جناحی مطرح می شود و عموماً بر روی دغدغه های ملی تأکید می شود ادامه داد : وقتی دو جریان بزرگ اصلاح طلب و اصول‌گرا دیدگاه ها و نظرات خود را در ارتباط با مسائل مختلف انتقال دهند، این زمینه فراهم می شود که رئیس جمهور و دولت از ظرفیت بزرگ مشورتی نیروهای با تجربه اصول گرا و اصلاح طلب برخوردار شوند.

محبیان با تأکید مجدد بر این‌که باید اینگونه جلسات ادامه پیدا کند و حتی با یک مدیریت خوب می توان برای آن دبیرخانه ای ایجاد کرد تا دیدگاه ها و نظراتی که مطرح می شود را مورد پیگیری قرار دهد، افزود: رئیس جمهور می تواند با برگزاری اینگونه جلسات باعث نزدیکی دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب حداقل در مباحث اجرائی شود.

این روزنامه نگار اصول‌گرا با اشاره به این که در جلسه روز پنج شنبه اصول گرایان دغدغه های خود را مطرح کردند و رئیس جمهورنیز به صراحت به بیان دیدگاه های خود پرداخت گفت: آقای رئیس جمهور نیز در جلسه تأکید کردند که دشمن اصلی کشور فقر و بیکاری است، نه اختلاف سلیقه و رقابت های جناحی.

انتهای پیام

کد N375124

وبگردی