آفتاب

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از قانون جدید مبارزه با تروریسم پاکستان

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از قانون جدید مبارزه با تروریسم پاکستان

یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که قانون جدید تصویب شده از جانب پارلمان پاکستان درباره مقابله با تروریسم چراغ سبزی است برای سرکوب مظنونان تروریستی و باید به سرعت متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: قانون حفاظت از پاکستان که روز چهارشنبه توسط پارلمان تصویب شد، نقض تعهدات و قوانین بین‌المللی از جانب دولت اسلام‌آباد است و باید سریعا متوقف شود.

دولت پاکستان پیش از تصویب این قانون آنچنان که باید نمی‌توانست با چالش تروریست‌ها و مظنونان اقدامات تروریستی مقابله کند.

براساس قانون جدید، محکومیت اقدامات تروریستی برای افراد به 20 سال افزایش یافته و نیروهای امنیتی اجازه دارند تا مظنونان را برای مدت 60 روز بدون افشای محل زندانی یا اتهامات وارده علیه آن‌ها بازداشت کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که این قانون جدید دولت پاکستان را قادر می‌سازد تا حتی مخالفان سیاسی که به صورت صلح‌آمیز عمل می‌کنند و منتقدان سیاست دولت اسلام‌آباد را سرکوب کند.

علاوه بر این، قانون جدید به نیروهای امنیتی و پلیس پاکستان این اجازه را خواهد داد تا در صورت مواجه با افرادی که دست به انجام اقدامات تروریستی می‌زنند و یا احتمال وقوع حمله تروریستی از سوی آن‌ها وجود دارد، با شلیک گلوله متوقف کنند.

کمیسیون حقوق بشر مستقل پاکستان نیز این قانون جدید را حمله‌ای علیه حقوق پایه و اولیه شهروندان پاکستانی توصیف کرده است.

انتهای پیام

کد N374945

وبگردی