آفتاب

اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام صهیونیست درباره مذاکرات ایران و 1+5

اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام صهیونیست درباره مذاکرات ایران و 1+5

یک مقام رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: اسرائیل انتظار ندارد که قدرت‌های جهانی تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه با ایران به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یووال اشتاینتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد: برآورد من این است که ایران و شش قدرت جهانی تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به توافق نرسند.

من فکر می‌کنم ایرانی‌ها موضعی سخت در مذاکرات پیش گرفته‌اند.

اشتاینتز در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود گفت: ایرانی‌ها این بار برای توافق کردن نیامده‌اند اما آمدند تا از این صحنه برای نرم‌تر کردن و بهبود موضع طرف‌های دیگر مذاکره‌کننده استفاده کنند.

به گزارش رویترز، یووال اشتاینتز روز دوشنبه هفته گذشته در راس یک هیات بلندپایه اسرائیلی به واشنگتن سفر کرد تا با مقامات آمریکا شامل بیل برنز و وندی شرمن معاونان وزیر امور خارجه این کشور در خصوص مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کند.

وی گفت که این سفر نشان دهنده اهمیت این موضوع برای اسرائیل است تا جایی که ایران از مساله غزه، لبنان و سوریه نیز مهم‌تر است.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش بار دیگر بر موضع اسرائیل مبنی بر نابودی زیربنای غنی‌سازی اورانیوم در ایران تاکید کرد و در پاسخ به این سوال که اگر توافق نهایی با ایران برای اسرائیل رضایت‌بخش نباشد چه خواهدکرد؟ گفت: ما تمام گزینه‌ها را باز نگه می‌داریم. ما باید ببینیم که توافق چگونه خواهد بود و تا چه میزان خوب یا بد است. باید ببینیم این توافق حداقل خواسته‌های ما را برآورده می‌کند یا نه.

اسرائیل همواره ایران را دشمنی برای خود دانسته و بارها این کشور را به حمله علیه تاسیسات هسته‌ای‌اش تهدید کرده است.

به گزارش ایسنا، کشورهای غربی و آمریکا به رهبری رژیم صهیونیستی، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرده‌اند این در حالی است که ایران این ادعاها را رد کرده و اعلام می‌کند سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدید واقعی علیه منطقه و صلح جهانی است.

دور ششم مذاکرات ایران و گروه 1+5 روز چهارشنبه گذشته در وین پایتخت اتریش آغاز شد و انتظار می‌رود تلاش‌ها برای دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N374787

وبگردی