آفتاب

ابتکار سازمان ثبت اسناد کشور در حذف دریاچه ارومیه از نقشه ایران

ابتکار سازمان ثبت اسناد کشور در حذف دریاچه ارومیه از نقشه ایران

نماینده‌ی مردم ارومیه در خانه‌ی ملت گفت: اطلاعی در رابطه با تصویر پیش زمینه‌ی اسناد مالکیتی تک برگ جدید ارائه شده از سوی اداره کل ثبت و اسناد کشور ندارم.

«نادر قاضی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، در این رابطه با تصویر پیش زمینه اسناد مالکیتی تک برگ جدید ارائه شده از سوی اداره‌کل ثبت و اسناد کشور که از نقشه ایران استفاده شده اما دریاچه‌ی ارومیه از روی آن حذف شده است، اظهار کرد: اطلاعی در این رابطه ندارم اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، بطور جدی پیگیر این موضوع هستیم تا موضوع در اسرع وقت بررسی و برطرف شود.

وی افزود: این موضوع را طی نامه‌ای به رئیس قوه‌ی قضایی اعلام کرده و اصلاح سریع آن را خواستار می‌شویم.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز «جوانکیا» مدیرکل اداره‌ی ثبت و اسناد آذربایجان‌غربی طی نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از عدم وجود دریاچه‌ی ارومیه‌ی روی نقشه‌ی ایران در پیش زمینه‌ی اسناد مالکیتی تک برگ جدید ابراز بی‌اطلاعی و خاطرنشان کرد: تاکنون به پیش زمینه‌ی این اسناد توجه‌ای نکردم، از اصحاب رسانه برای تیزبینی در این رابطه تشکر می‌کنم و قول می‌دهم در اسرع وقت برای اصلاح این موضوع اقدامات لازم شود.

دریاچه‌ی ارومیه در سند تک برگی و یک شکل کشوری که در همه جای ایران مورد استناد، توزیع و ثبت و ضبط قرار می‌گیرد نادیده گرفته شده است و کم توجهی برخی مسئولان در این رابطه جای بسی سئوال دارد.

انتهای پیام

کد N374595

وبگردی