آفتاب
رییس دادگستری استان هرمزگان:

مسئولان با انگیزه بالا زمین‌خواری را رصد کنند

مسئولان با انگیزه بالا زمین‌خواری را رصد کنند

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: کار هر دستگاهی در جایگاه خودش با ارزش و مهم است. پیشگیری از حیف و میل ثروت ملی، اراضی دولتی، محیط زیست و منابع طبیعی نیاز به عزم راسخ و جدی دارد.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی بیان کرد: همه باید بسیج شوند و با انگیزه بالا موضوع زمین‌خواری و تصرفات اراضی دولتی را در استان رصد کنند. همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت پای کار باشند.

وی اظهار کرد: اگر در برخورد با پدیده زمین‌خواری ظاهر مسئولان با عملکردشان همخوانی نداشته باشد هیچ نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

اکبری افزود: حضور پررنگ اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی در جلسات شورا حکایت از عزم و اراده راسخ مدیران در زمینه برخورد با پدیده زمین‌خواری دارد.

وی خاطرنشان کرد: به یاری خدا معضل زمین خواری و تعرض به زمینهای دولتی را در استان از بین خواهیم برد یا حداقل به نحوی آن را کاهش می‌دهیم که معضل اساسی استان نباشد.

اکبری اضافه کرد: ماموریت پیگیری معضل زمین خواری در شهرستان جاسک به عهده سازمان بازرسی استان گذاشته شد و از مدیرکل بازرسی استان خواستیم که موضوع واگذاری های اراضی دولتی، کشاورزی، صنعتی و ... و نحوه تصرفات و نحوه برخورد با آنها را مورد بررسی و رسیدگی دقیق قرار دهند و گزارش آن را به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی ملی اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: از سازمان بازرسی استان می‌خواهیم که با قاطعیت و جدیت این ماموریت مهم را پیگیری کنند. همچنین همه دستگاه‌ها در اقصی نقاط استان نسبت به حفاظت و حراست از اراضی ملی اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: ادارات مربوطه از واگذاری امتیازات آب، برق، تلفن و گاز به اراضی تصرفی جدا خودداری کنند.

اکبری گفت: قریب به 300 پرونده در واحد اجرای احکام دادسرا در خصوص زمین‌خواری معطل مانده که امید است در اجرای احکام صادره در خصوص اراضی و املاک دولتی تصرفی تسریع بعمل آید و ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در خصوص اجرای این احکام با دادگستری همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

کد N374582

وبگردی