آفتاب

آرزوی موفقیت گل برای جدی‎ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

آرزوی موفقیت گل برای جدی‎ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با جدی ترین رقیب "رجب طیب اردوغان" در انتخابات ماه آگوست، برای وی آرزوی موفقیت کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، "عبدالله گل" در دیدار با "اکمل الدین احسان اوغلو" برای وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه آگوست آرزوی موفقیت کرد. 

عبدالله گل رئیس جمهور فعلی ترکیه با وجود آنکه می توانست در انتخابات ماه آگوست نامزد شود، اما به سبب نامزد شدن "رجب طیب اردوغان" در این رقابت ها، از این کار خودداری کرده است. 

اردوغان و گل هر دو از اعضای اصلی و بنیانگذاران حزب حاکم عدالت و توسعه محسوب می شوند. 

اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل سابق سازمان همکاری اسلامی، از آنجا که نامزد مشترک دو حزب مخالف جمهوریخواه خلق، و جنبش ملی محسوب می شود می تواند مشکلات زیادی را در انتخابات مه آگوست برای اردوغان به وجود بیاورد. 

اکمل الدین احسان اوغلو از سال 2004 تا 2014 میلادی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی بود و چهره ای شاخته شده در جهان محسوب می شود. وی از شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی ترکیه است که به غیر از تدریس در دانشگاه های مختلف در امر نویسندگی و ویرایش برخی از رسانه های مکتوب ترکیه فعالیت دارد.

در حال حاضر گروه های اپوزیسیون ترکیه، احسان اوغلو را بهترین گزینه برای مقابله با اردوغان می دانند. آنها امیدوارند با کمک وی که به 5 زبان مسلط بوده و شخصیتی میانه رو دارد بتوانند آرای مخالفان اردوغان را که طی سال های اخیر و با توجه به سیاست های مقتدرانه وی افزایش یافته اند، از آن خود کنند.

 

کد N374426

وبگردی