آفتاب

اوضاع و احوال شهر الرقه سوریه در سایه حضور داعش

اوضاع و احوال شهر الرقه سوریه در سایه حضور داعش

تهران - ایرنا - پایگاه خبری ˈتحریر سوریˈ که یک پایگاه خبری سوری و مخالف دولت است، در خصوص اوضاع شهر ˈالرقهˈ نوشت: تروریستهای ˈداعشˈ چیزهایی را که برای مردم حرام می دانند، برای خود حلال دانسته و از بهترین امکانات استفاده می کنند .

پایگاه خبری تحریر سوری افزود: تروریستهای داعش زندانی در زیرزمین یکی از ساختمان های تحت سیطره خود در استان الرقه دارند که افرادی را که با قوانین آن ها مخالت کرده اند ، در آن نگه داری می کنند.

اتاق های این زندان به اندازه ای تنگ است که زندانیان نمی توانند درآن بخوابند ، به زندانیان غذای بسیار کمی داده می شود و فقط روزی یک بار اجازه خرج به برای قضای حاجت می دهند و همچین آن ها اتاق شکنجه ای در این مکان ایجاد کرده اند و زندانیان خود را به وسیله صندلی برقی ، شلاق و از آویزان کردن شکنجه می کنند .

یکی از ساکنان الرقه در این خصوص گفت: زندگی در مناطق تحت کنترل داعش به هیچ عنوان خوب نیست، زیرا افراد مستبد زیادی میان آن ها وجود دارند و در کنار این ها ، افراد فرصت طلب نیز مشاهده می شود که زندگی را برای مردم سخت می کنند، اما تنها چیزی که مرهم زخم مردم است ، اینکه حکومت آن ها موقتی است .

این پایگاه خبری افزود: داعشی ها حساسیت زیادی نسبت به کشیدن قلیان نشان می دهند و بارها اتفاق افتاده تروریستهای تونسی تبار به خانه ها و اماکن عمومی حمله کرده و کسانی را که مشغول کشیدن قلیان بوده اند را با خود برده اند .

این پایگاه خبری در خصوص رفتار تروریستهای داعش با زنان نیز نوشت: داعش از زنان می خواهد پوشش مورد نظر آن ها را داشته باشند و اگر این کار را انجام ندهند ، ممکن است بازداشت شوند .

تحریر سوری اضافه کرد : نکته قابل توجه در رفتار داعشی ها این است که تروریستها مسابقات جام جهانی را دنبال و تماشا می کنند، اما با این استدلال که این کار مردم را از یاد خدا غافل می کند ، مانع این می شوند که مردم این مسابقات را تماشا کنند، به عنوان مثال نیروهای داعش در زمان برگزاری نخستین مسابقه جام جهانی فوتبال به قهوه خانه ها حمله کرده ، تلویزیون ها را مصادره کرده و مانع این شدند که مردم این مسابقات را ببینند .

یکی از اهالی الرقه به نام ˈ ابوابراهیمˈ نیز گفت : مردم به دلیل اینکه داعش بر اموال آن ها مالیات تعیین کرده، بسیار ناراحت هستند و این در حالی است که مردم در مضیقه شدید به سر می برند، اما تروریستهای داعش ماهانه بیش از هزار دلار دریافت می کنند .

وی افزود: داعش اخیرا اقدام به جمع آوری ˈزکاتˈ محصول گندم از کشاورزان به میزان پنج درصد کل محصول کرده و هر یک از مغازه ها نیز باید به طور متوسط سه هزار لیره به عنوان مالیات بپردازند و همچنین آن ها از مردم مالیات آب را نیز دریافت می کنند .

ابوابراهیم خاطر نشان کرد : در الرقه نمی توان مشخص کرد که کدام یک از نیروهای داعش ثروتمندتر هستند، زیرا بیشتر آن ها تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی پیشرفته دارند و غذاهایی می خورند که بیشتر اهالی الرقه توان خرید آن را ندارند و با مراجعه به رستوران ها مشاهده می کنیم که نیروهای داعش حضور پررنگی در آن دارند و این در حالی است که شمار زیادی از اهالی شهر ساعت ها در صف می ایستند تا بتوانند یک وعده غذا از مراکز خیریه مردمی دریافت کنند .

وی تصریح کرد: تونسی ها تندروترین افراد تروریستهای داعش در الرقه هستند و رفتار بسیار بدی با مردم این شهر دارند، آنها مردم را به کفر متهم می کنند .

داعشی ها در بازار الرقه نیز حضور پررنگی دارند و گاهی اوقات آن ها در مورد ˈابوبکر البغدادیˈ سخن می گویند، اما هرگز وی را ندیده اند .

ابو ابراهیم در خصوص فعالیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در الرقه نیز گفت: دانشگاه ها و موسسات آموزشی تعطیل شده و مردم ارتباط کمی با هم دارند .

ابوابراهیم تاکید کرد که ادعاهای داعش مبنی بر بدعت است و آن ها تنها در پی آزار و اذیت اهالی شهر هستند و کاری جز به دردسرانداختن اهالی و تحمیل قوانین سخت بر آن ها ندارند ، قوانین غیر قابل فهم که آخرین قانون آن ها این است هرکس در تلفن همراه خود تصویر زنی را داشته باشد ، 30 ضربه شلاق به او زده می شود و از برخی مسوولان نیز خواسته شده تا نام کسانی که نماز نمی خوانند را یادداشت کنند تا آن ها را تنبیه کنند .

وی گفت: کسانی که در پی جهاد و تاسیس حکومت اسلامی و ظاهرا اجرای شرع هستند، خود باید به شرع اسلام آگاهی داشته باشند، اما نیروهای داعش چیزی از قوانین و اصول دین اسلام نمی دانند .

خاورم **2041**1651
کد N374256

وبگردی