آفتاب

صعود آلمان به نیمه نهایی جام بیستم با حذف فرانسه

صعود آلمان به نیمه نهایی جام بیستم با حذف فرانسه

آلمان با برتری برابر فرانسه اولین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام جهانی لقب گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلمان و فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در حضور بیش از 74 هزار تماشاگر در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر آلمان به پایان رسید.

پیش از شروع مسابقه کاپیتان‌های دو تیم متنی را علیه نژاد پرستی در ورزشگاه خواندند. فرانسوی‌ها بازی را بهتر شروع کردند و می‌توانستند با ضربه کریم بنزما به گل برسند اما فرصت‌های خروس‌های فوتبال اروپا از دست رفت تا متس هوملس مدافع پیش‌تاخته آلمانی در دقیقه 12 با ضربه سر سانتر تونی کروس را به گل تیمش تبدیل کند.

پس از این گل فرانسوی‌ها سراپا حمله شدند اما نتوانستند به گل برسند. مهم‌ترین موقعیت فرانسوی‌ها را متئو والبوئنا در دقیقه 34 از دست داد که توپ او را نویر با هشیاری دفع کرد.

در نیمه دوم فرانسوی‌ها باز هم سراپا حمله شدند و یکی دو مرتبه توسط کریم بنزما روی دروازه آلمان خطرناک ظاهر شدند اما درخشش نویر و مدافع آلمانی این اجازه را به فرانسوی‌ها نداد تا بازی را به تساوی بکشانند. البته ضد حملات ویران کننده آلمانی‌ها نزدیک بود چند بار دروازه فرانسه را باز کند که جدی‌ترین آن‌ها را آندره شورله در دقیقه 81 از دست داد. این بازیکن می‌توانست خیلی راحت تیمش را به گل دوم برساند اما با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد تا آلمان با تک گل هوملس فرانسه را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

به این ترتیب آلمان موفق شد با گل نیمه نخست متس هوملس فرانسه را شکست دهد و اولین تیمی شود که حضورش در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی قطعی شده است. آلمان در مرحله بعد باید با برنده دیدار برزیل و کلمبیا دیدار کند.

انتهای پیام

کد N373758

وبگردی